Elfogynak az evás cégek |
2016. július 28. csütörtök, 00:00 |
Három év alatt megduplázódott a katások száma, és feleződött az evásoké: a nyereségadó és az szja csökkentése miatt egyre kevésbé éri meg ez az adónem. A kiva azonban új feltételei miatt népszerűbbé válhat. Jelenleg alig több, mint 6500 társaság adózik így, és a számuk a folyamatosan kedvezőbbé váló szabályok ellenére évről évre egyre csökken: az induláskor még több mint 6700 kivás céget jegyeztek. A szaktárca szerint az érintett kör 80 százaléka jobban járna, ha nem a társasági adó, hanem a kiva szabályai szerint róná le kötelezettségeit. Akadályt jelent azonban az eltérő könyvelési rendszer: általában egyetlen pénzügyes se szereti, ha teljesen új szemlélet szerint kell elszámolnia, vagyis sok múlik az ellenállásukon.
A kiva új szabályai jövőre ezen is segítenének: csökkentették az adóalap-módosító tételek számát, kedvezőbbé tették a veszteségelhatárolási szabályokat. Az adó a kifizetett osztalékok és bérek összegén alapul majd, ezt még a nettó tőkebevonás is csökkenti, vagyis azoknak a kisebb társaságoknak, amelyek bérköltsége nagyobb, mint az osztalék, mindenképpen érdemes volna ezt a formát megfontolni. Időközben persze a normál társasági adózás is kedvezőbbé vált – 500 millió forintos nyereség felett ugyan még mindig 19 százalékos az adó, ám ez csak kevés kisebb céget érint. A 10 százalékos adókulcs mellett viszont – ha a cégben benne marad a megtermelt jövedelem – még a korábbi szuperkedvezményes evánál is jobban lehet kijönni, akkor is, ha a vállalkozásnak semmilyen költsége nincs. Az egyszerűsített vállalkozói adó a 27 százalékos áfával növelt bevételre vetítve 37 százalékos adót jelent, vagyis a nettóra számolva közel 20 százalékos terhet. Az eva ma csak akkor éri meg, ha azzal számolunk, mennyibe kerülne osztalékként felvenni a teljes jövedelmet egy nullaközeli költségű cégnél – olyan cégből azonban ma már nincs annyira sok, amely az adminisztrációs könnyebbség és a nyugodt éjszakák miatt ezt a formát választaná. Pontosabban: nincs olyan sok potenciális evázó a 6 millió és 30 millió éves bevételi határ között (utóbbi az eva választásának felső korlátja). Hatmillió forintos éves bevétel alatt ugyanis az evánál és a társasági adózásnál is jobb a kata (kisadózó vállalkozók tételes adója). Ez havi 50 ezer fixszel (mellékállású vállalkozónál 25 ezerrel) letudja az adófizetést, és az evához hasonlóan mentesít az adminisztráció alól is. A katának így főállásban tulajdonképpen nincs alternatívája, egy nem főállású vállalkozónak pedig akkor éri meg, ha van legalább másfél-két milliós éves bevétele. Ez utóbbira már sokan rájöttek. Az eva népszerűsége a társasági adó csökkentése és a kata bevezetése óta zuhan: a Nemzeti Adó és Vámhivataltól (NAV) kapott adatok szerint június végén már csak 33 ezer vállalkozó evázott, miközben néhány éve még bőven 80 ezer felett volt a számuk. A katások száma ezzel párhuzamosan töretlenül növekszik: az induláskor 75 ezren választották ezt az adónemet, mára viszont 153 ezer közelébe bővült a létszám. Forrás: Várkonyi Iván, Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Év végére várhatóan meghaladja a 460 ezret az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások száma
- Egyszerűsített havi bevallás az átalányadózóknak
- Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához
- Húsz százalékkal nőtt a lízingpiac a második negyedévvben
- NAV: már elérhető a hivatal új ügyintéző felülete
- K&H Bank: az OBA befizetés jelentősen csökkentette a profitot
- Lakáshitelbe menekülhetünk az infláció elől
- Adni jó!
- Fizetési kedvezménnyel segít a NAV
- Szakmai vélemény: még nem késő élni az 1 százalékos iparűzési adó lehetőségével
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..