Magánnyugdíj: Indulhat a járadékszolgáltatás |
2017. január 06. péntek, 00:00 |
Júliusban változtak a jogszabályok, így a tagok számláit is megcsapolhatják kismértékben a magánkasszák. A legnagyobb pénztár ebből képzi meg a tartalékot a járadékszolgáltatáshoz.
A hatályos jogszabályok szerint a magánkasszák akkor fizethetik ki egy összegben a tagok megtakarítását, ha a belépés óta kevesebb mint 180 hónap telt el. Ha ennél régebb óta tagja valaki a pénztárnak – a nyugdíjba vonulók pedig többnyire régebb óta tagok –, csak járadékot kaphat. A járadékszolgáltatásnak azonban szigorú szabályai vannak, komoly tartalékot kell képezniük az intézményeknek. A Horizont esetében ahhoz, hogy fizethessenek annak a néhány tagnak, aki jogosult a járadékra, több mint 160 millió forintos járadékszolgáltatási biztonsági tartalékot kell képezni a működési tartalék rovására. Ez a kötelezettség öt éven belül 300 millió forint fölé nő a pénztárnál. Az intézmények számára van egyébként egy másik út is, ha járadékot szeretnének fizetni: vásárolhatnak ilyen szolgáltatást valamelyik biztosítótól. Sokáig ez volt a kasszák terve, a hazai biztosítási piacon azonban ilyen termék még mindig nem elérhető. A pénztárak – köztük a Horizont is – úgy látják, az alanyi jogú járadékszolgáltatáshoz indokolatlan magas tartalékolási kötelezettséget rónak az intézményekre. Ezt többször, többféle fórumon próbálták már tisztázni a törvényalkotókkal és a felügyeleti szervvel is – eredménytelenül. Egy most júliusban életbe lépett jogszabály-módosítás viszont segít a pénztárnak a tartalék előteremtésében is. A törvény ugyanis megengedi immár, hogy a pénztártagok vagyonából is vonjanak el a kasszák költséget a működésükre – ez hozzávetőleg évente a vagyon egy ezrelékét jelenti, vagyis a Horizont esetében nagyjából 130-140 millió forintot. A tagoknak nyújtott teljes körű szolgáltatás és a hosszú távú túlélés érdekében most ehhez a forráshoz nyúl hozzá a pénztár, hogy megteremtse a kötelezően előírt járadékszolgáltatási biztonsági tartalékot. A levonást első alkalommal december végén érvényesítik. Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..