Kiugró növekedés a faktoringpiacon |
2015. május 12. kedd, 00:00 |
Nagyon erősen kezdték az idei évet a faktoringban érdekelt pénzügyi szolgáltatók: a Magyar Faktoring Szövetség adatai szerint a bruttó faktorált forgalom 270,2 milliárd forintot ért el 2015 első negyedévében, amely 43,34 százalékos bővülést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A nettó faktorált állomány 108,2 milliárd forintot tett ki az idei első negyedévben, ami 8,6 százalékos emelkedés a bázishoz viszonyítva. A finanszírozott ügyfelek száma viszont – hasonlóan az elmúlt években megszokott trendhez – most is csökkent: az összesített ügyfélszám 2015 első negyedévében éppen meghaladta a kétezret, szemben az egy évvel korábbi bő 2200-zal.
A Magyar Faktoring Szövetség által publikált adatok alapján a banki gyökerű szolgáltatók dominanciája is tovább emelkedik: az első negyedévben már 88,6 százalékos volt a részesedésük a bruttó faktorált forgalomból, szemben az egy évvel korábbi 78,14 százalékkal. Az első negyedéves adatok alapján az OTP csoport kiugróan vezeti a mezőnyt, bő 37 százalékos részesedéssel, de az első öt szereplő is hitelintézeti hátterű. A bruttó faktorált forgalom alapján egyébként igazán a dobogós helyekért nagy a küzdelem a piaci szereplők között. Az első negyedévben az UniCredit 35,8, a CIB Faktorház 31,4, az MKB pedig 28,1 milliárd forintos forgalmat produkált, ám ez a sorrend az év során még bármikor felcserélődhet. A most közzétett adatok alapján valószínűsíthető, hogy a hazai faktoringpiac az idén is rekordot produkál majd, pedig már a tavalyi év sem volt rossz. A szakmai szövetség szerint a bruttó faktorált forgalom közel 900 milliárd forintot ért el 2014-ben Magyarországon, amely amellett, hogy 14 százalékos emelkedést jelent, új rekordnak is számított. A tavalyi faktorált forgalmat csak 2011-ben sikerült megközelíteni – akkor 888 milliárd forinttal –, azóta egymás után két évben is zsugorodott a piac mérete. A szervezet adatai szerint a nettó faktorált állomány 121,3 milliárd milliárd forintot tett ki 2014 végén, amely 13 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A belföldi faktorált forgalom 811,8 milliárd forintot ért el a szövetséghez tartozó vállalatoknál, szemben a 2013-as 694 milliárddal, vagyis a múlt évi bővülés nagyobb része erről a területről származott. Ennek megfelelően a belföldi faktoring részesedése is emelkedett, a 2013-as 87,9-ről 90,3 százalékra. Az egyre jobb adatok viszont nem jelentenek nagy meglepetést, hiszen a gazdaság makroadatainak lassú javulásával párhuzamosan 2013 utolsó negyedévétől rendre növekedést mutató statisztikai adatokkal szolgáltak a szövetséghez tartozó faktoring szolgáltatók. A növekedést segítette az állami támogatás mellett nyújtott konstrukciók megjelenése is, mint például Exim Faktoring termékek, vagy az NHP Faktoring, és ez az élénkítő hatás nyilvánvalóan megjelenik majd az idei számokban is. Emellett a hitelpiacról forrást bevonni nem, vagy csak részben tudó vállalatoknak jó megoldást jelenthet a faktoring igénybe vétele: igaz ugyanakkor az is, hogy az ügyfélkörön belül a mikro- és kisvállalkozások aránya – akiknél ez igazán fontos szempont lehetne – évek óta csökken. Forrás: B.M., Világgazdaság Online |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..