Az alkalmazott fizetett ellenség, vagy az értékesítés motorja? |
2010. július 28. szerda, 03:00 |
Egyik ügyfelünk szerint az alkalmazott nem más, mint fizetett ellenség. Ha ezt a gondolatot összevetem azzal, hogy egy cég a munkatársaiból épül fel, azaz ha bevételt, profitot várok el a cégtől, akkor a munkatársaktól várom el, bizony felmerül a kérdés: mitől lesz egy kolléga az új vevőszerzés motorja?
KiválasztásAz egész ott kezdődik, hogy kiket engedek be a szervezetbe, azaz kiktől várom el, hogy az üzleti partner keresést, majd az elégedett új vevők „gyártását” egyszerűbbé, hatékonyabbá tegyék. Bár manapság divatos kifejezés, hogy „az embernek 2-3 évente állást kell váltania, hogy új és új kihívások érjék”, véleményem szerint a gyakori állásváltoztatás nem feltétlenül a sok tapasztalat mutatója. Egy kolléga, aki ismeri a céges rutinokat, szokásokat, jól dolgozik, kincset ér – valójában miért engedné el egy munkaadó? És ha ő tényleg jól dolgozik, és megtalálja a számítását, miért menne el a cégtől? Azok a jó munkatársak, akik már eddig is konkrét, kézzel fogható dolgokat értek el munkahelyükön, nevén is tudják nevezni ezeket az elért eredményeket, és hosszútávon lehetett rájuk számítani. CélokPersze nem minden múlik csak az emberen, akit bevonunk az együttműködésbe. Egy japán TV-készülékgyártó cég például odáig finomította a célkitűzést a munkatársaknak, hogy elvitte őket a boltokba, ahol az általuk összeszerelt készülékeket árulták, hogy nézzék meg a vevők arcát. Ez persze nem kivitelezhető mindig, de a jól megfogalmazott célok, amelyek összhangban vannak a munkavállalók egyéni elképzeléseivel is, komoly pluszt jelentenek. TeljesítménymérésHogy dönti el például a marketingesnél, hogy az ingyenes cégjegyzék, vagy az üzleti közösség regisztráció volt-e jobb döntése a cég szempontjából? Vagy egy értékesítőnél, hogy az ügyfelek voltak-e nehezek, vagy ő nem tudta kezelni a tárgyalási helyzetet? Mindez persze banális kérdésnek tűnik, hiszen a válasz egyszerű: amit a statisztika, az elért teljesítmény mutat, az a valóság. Ha egy értékesítő nem egyeztet magának időpontokat, ha nem megy a hideghívás, akkor nem lesz kivel tárgyalnia, így új vevőkre is csak csoda folytán számíthatnánk. Egy pontosan meghatározott terméklista (azaz melyik munkatárs kinek, és pontosan mit ad át a szervezetben) mentén jó mérési pontokat lehet összeállítani a cégben, ami a kollégáknak is stabil, megnyugtató pont lesz. Ha nincs jól mérve, ha úgy érzi, hogy sokat dolgozik, de nem jön ki eredmény, az mind a cégvezetés, mind a munkavállaló szempontjából zavaró lesz. CsapatVégül pedig a legtöbbet értelemszerűen az emberek közössége, a csapat jelenti. Lehet akármilyen szuper a fizetés, high-tech az iroda, ha nem jön ki a kollégákkal, vagy a közvetlen főnöke inkább összezavarja, mint elegyengeti az útját, egy ember nem fog tudni kellően jól termelni. Ez a legkényesebb pont, amiben sokat lehet tanulni a világ élvonalában szereplő futballedzőktől, akik nagy egyéniségeket, sztárokat „gyúrnak”, kovácsolnak egymásért és a csapatért küzdeni képes és hajlandó egységet. Mint az a fenti listából is látszik, egy munkatárs meghatározó abból a szempontból, mennyit és hogy termel a cég egésze – szenteljen hát neki jóval több figyelmet, és ne ellenségként, hanem szövetségesként kezelje! Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..