Fókuszban a felsőoktatás és a vállalati szféra kapcsolata |
2010. április 16. péntek, 03:00 |
Piacképes tudás, teljesülő elvárások címmel rendezett konferenciát az AIESEC és a Develor 2010. március 5-én. A rendezvény a felsőoktatás fejlesztését, a gyakorlatorientált képzés hiányát és az egyetemről kikerülő fiatalok magas elvárásait vizsgálta. A rendezvény megvalósításához a Magyar Telekom, mint a konferencia házigazdája adott teret.
A dinamikusan változó gazdasági-társadalmi környezetben az oktatásnak is lendületesen kell fejlődnie, ehhez pedig szükséges a különböző érintettek - a versenyszféra, a felsőoktatási vezetők, a kormányzat, illetve a diákok együttműködése. A konferencia első részében arra kerestünk választ, hogy milyen szerepvállalás szükséges az érintettek részéről a piacképes diploma megteremtésében és a diákokat tekintve, annak megszerzésében. Éberhardt Gabriella, a Magyar Telekom, a HR vezetőjének szavait idézve igazoljuk a piaci szereplők együttműködési hajlandóságát: ,, A vállalat szféra fontos szerepe, hogy véleményt fogalmazzon meg, de nem egyedül, hanem az érintettek bevonásával, konstruktív módon." A felsőoktatás képviselői, az oktatás minőségi fejlesztés lehetőségének voltak a gyakorlati tapasztalatokra együttesen építő piacképes egyetemi oktatók látják. Dr. Mészáros Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem rektora hangsúlyozta „Azt lehet tanítani, amit kutattunk. Azonban a legjobb kutató, aki emellett a legjobb gyakorlati tapasztalattal is rendelkezik, akkor lehetne a legjobb oktató, ha visszatérne az egyetemre. A legjobb tanárok sokszor a legnagyobb vállalatok igazgatóságában, vezető testületében vannak, sok tapasztalatot hozva be ezzel az egyetemre." A rektor úr véleményét a piaci szereplők is megerősítették. Kollár László a Microsoft Development and Partners menedzsere kifejtette a ,,Az emberekért folyó versenyt már a legelején elrontjuk, ha az embereket képző tanárokba nem fektetünk be!" Ezek alapján megállapíthatjuk, hogy a piacképesség alapfeltétele a gyakorlati perspektíva beépítése az elméleti oktatás kiegészítéseként, ahogyan ezt felismerték az kurzusokba óraadóként bekapcsolódó vállalatok is. ,,Nagy kihívás átnevelni a mérnököket arra, hogy mitől legyenek boldogok, mivel elsősorban a szakmai siker boldogítja őket, és egyszerűen nem szeretik a felhasználót. A Graphisoftnál sok év alatt sikerült erre ránevelni a programozókat, ebben rejlik a cég sikere." jelentette ki Bojár Gábor. Szó esett a diákok felelősségéről is. Dr. Manherz Károly, az Oktatási és Kulturális Minisztérium szakállamtitkára szerint az elvárások kielégítéséért és a munkaerőpiacon lévő egyenlőtlenségek leküzdésért a frissdiplomásoknak is tennie kell. „A hallgatónak tudnia kellene, hol, hogyan tud elhelyezkedni. Információt kell szereznie arról, mi piacképes! Kell, hogy legyen egy elképzelése, egy pályamodellje." Éberhardt Gabriella szerint a diákság felelőssége a nyitottság, az önismeret és a teljesítmény. ,,Az még nem baj, ha a diák nem tudja, hogy mi szeretne lenni. De az nagyon fontos, hogy tudja, mire képes, miben jó, és miben kell fejlődnie. Cél, hogy a diák fejlődni, gyarapodni akarjon, ne a rendszernek megfelelni!' Forrás: AIESEC |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..