Újabb adóügyeit intézheti telefonon |
2013. november 19. kedd, 00:00 | |||
Az adóügyek állami adóhatóság előtt történő elektronikus intézésének szabályairól és egyéb adózási tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 47/2013. (XI.7.) NGM rendelet hatálybalépésével jelentősen bővült a telefonon intézhető adóügyek köre. az adó- és együttes adóigazolás iránti kérelmek előterjesztésére, egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezésre, a papír alapon is benyújtható, de elektronikus úton benyújtott bevallások javítására, továbbá a gépjármű forgalmazók is megtehetik telefonon az illetékmentességük megállapításához szükséges nyilatkozatot. A telefonos ügyintézésre immáron rendkívül széles körben nyílik lehetőség, figyelemmel a korábban is intézhető ügyekre: bevallási adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, papír alapú bevallás javítása, adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás, egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos ügyintézés, adózói folyószámlával kapcsolatos tájékoztatás, adónemek közötti átvezetés, ügyfélkapu nyitásához szükséges regisztrációval, illetve állandó meghatalmazással kapcsolatos egyedi felvilágosítás, jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése, közösségi adószám igénylése; meggyőződés az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről, meggyőződés közösségi adószám érvényességéről, jogszabályban meghatározott értékhatárok túllépése esetén történő bejelentés megtétele. Az ÜCC rendszer használatához egyedi ügyfél-azonosító szám szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával kérelmezhet. A telefonos ügyintézésről további információkat találhat 33. számú információs füzetünkben. Bízunk benne, hogy szolgáltatásaink bővítésével hozzájárulhatunk adókötelezettségei egyszerűbb, kényelmesebb teljesítéséhez. Forrás: NAV
|