Ha kevés a bevétel: A Kiút |
2010. június 16. szerda, 04:26 | |||
Találkoztam ma egy nagyon kedves ügyfelünkkel, és beszélgettünk kicsit a cégéről. Nem volt vidám sajnos, mivel még nem teljesen álltak talpra a válságot követően, de optimistán tekintett előre: már látta az út végét egy igazán életképes javaslat alapján. A megszokott válasz, ha csökken a haszonElőfordul minden cég életében (vagy majdnem minden cég életében), hogy belassulnak a rendelések, nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretné a vezetés, elmarad a bevétel, a profitról nem is beszélve. Mit tesz ilyenkor az átlag vállalkozás? Visszaveszi a marketing kiadásokat, nem költ oktatásra, a reprezentációs és utazási költségekről nem beszélve. Ezek logikus lépések gazdasági szempontból, hiszen először a közvetlen túlélést jelentő dolgokat kell rendezni. Milyen veszélyeket hordoz ez magában? Új megközelítés, ami üzletet hozA partneremnél ugyanez volt a helyzet, egyetlen fontos különbséggel. Ez a különbség azt gondolom, abból származik, hogy amikor jól ment a cégének, a megfelelő helyre (a szürkeállományába) fektette a pénzt, mert képzett gondolkodásra valló döntést hozott a nehéz helyzetben. A visszahúzódás, a teljes marketing stop helyett abba teszi minden energiáját, hogy az eddigieket nagyságrendekkel meghaladó mennyiségű ügyféllel tudjon találkozni! Sokkal többet tárgyal, sokkal több helyre megy el, jelentősen több időt, energiát és pénzt tesz bele, hogy megismerjen új vevő jelölteket, és őt is megismerjék.
|