Marketing: Hogyan hódítsanak online a KKV-k? Nyomtatás
2010. május 05. szerda, 03:00
internetes marketingAz internet szerepe napjainkban megkérdőjelezhetetlen. A magyar háztartások egynegyede rendelkezik internet-előfizetéssel, a lakosság több mint fele használja az internetet (KSH). Jogos a kérdés: hogyan hasznosíthatja mindezt egy kis- vagy középvállalkozás?


Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról, a forgalom növekedésének a kulcsa a vevőkör bővítése. A vevőkört az internetes marketingtevékenység jelentősen bővítheti. Költséghatékony módon.
Egy KKV megjelenhet online cégadatbázisokban, keresőmotorok találataiként, saját honlappal, illetve egyre gyakrabban a célcsoportot megcélzó közösségi oldalakon. Míg a cégadatbázisok esetében leggyakrabban korlátozott céginfo áll az érdeklődők rendelkezésére, egy könnyen használható, rendszeresen frissített honlap sokkal többet elárul. A minőségi tartalom professzionalitást sugall. Érdemes az e-mail marketing eszközéhez is nyúlni. Rendszeresen – de nem túl gyakran! – érkező informatív hírlevelek útján a vállalat hírt adhat tevékenységéről.
A közösségi oldalak használata által magasabb szintre helyezhetőek az üzleti kapcsolatok. Az ügyfelek a KKV-k ’rajongóivá’ vagy ’követőivé’ válhatnak, ez által naprakész információhoz juthatnak, és véleményüket, tapasztalataikat megoszthatják különböző fórumokon. A cég tevékenysége elé állított ’tükör’ – ha okosan kerül felhasználásra – sok értékes ötletet adhat, melyek segítségével piacképesebbé válhat az értékesített termék vagy szolgáltatás.
Sokszor halljuk, hogy nem a külső számít. De ha a külső nem elég mutatós, vagy nem elég könnyen elérhető, a konkurencia fog győzedelmeskedni (akik online tevékenységét szintén érdemes figyelemmel követni)…

Lépéselőny Média Kft.




 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.