Csoda, káposzta, és az üzlet fellendítése Nyomtatás
2010. május 07. péntek, 03:00
05_07LE
Nemrég olvastam egy mondást, mely szerint "imádkozz csodákért, de ültess káposztát!". Ennek több verziója alakult ki az idők során, de a mondanivaló, a lényeg egy: ha az ember nem csak várja kívülről a "megváltást", hanem tesz is érte, aktívan, azzal biztosabban éri el a kívánt hatást.


Az elmúlt 2 évben számtalanszor hallottam, hogy „A válság padlóra vitte a céget", vagy hogy "Ha a törvények, vagy a gazdaság, az ország helyzete más lenne, mennyivel jobb lenne", illetve ezeknek számtalan variációját. Ezekkel egy időben egy nagyon sikeres vállalkozó ismerősöm szerint, ha nem megy nekem a bolt, akkor panaszkodás helyett érdemes körülnéznem, van-e olyan versenytársam, aki ugyanazon feltételek mellett, ugyanazon piacon sikeresebb, mint én. Ha van, akkor van mit tanulnom bőven...
Amikor az üzlet nehezebben akar menni, amikor az üzleti partner keresés, akadozik, ha a marketing, az üzleti kommunikáció nem akar eredményt elérni, két megoldás kínálkozik. Az egyik: hagyom magamat, hogy ez az egész csak elkedvetlenítsen, és egy idő után tényleg nem marad más, csak az okkeresés, miért is nem megy nekem.
A másik nekem sokkal szimpatikusabb: dacára minden nehézségnek, minden profit csökkentő, eladás nehezítő tényezőnek felgyűrni az ingujjat, és nagyobb vehemenciával esni neki az új vevő keresésnek, mint valaha. Azt gondolom, a nehézségek valódi ellenszere a kitartó marketing (ezzel nem minden kisvállalkozó társam ért egyet). Mivel a költségeket egy reális határon túl már nem lehet úgy csökkenteni, hogy az ne veszélyeztesse a céget (mert pl. hiába küldöm el a drága, de jó embereimet, ha közben fellendülés jön, akkor nem lesz kivel leszolgáltatnom a vállalásokat, egy újat betanítani pedig mindig költséges). Ezért MUSZÁJ a bevétel növelésre helyezni a hangsúly, és ehhez nincs más út, csak az üzleti partner / új vevő keresés, az értékesítés erősítése. Persze nem mindegy, hogy egy általános módon (hirdetés, szakmai tudakozó, cégtár), vagy célzottan és tudatosan (pl. üzleti közösség) keres az ember potenciális partnereket, hiszen egy kiélezett gazdasági helyzetben minden kiadásra oda kell figyelni, extrán kell termelnie. Ilyenkor igenis nagyon számít, mennyi a haszon egy befektetett forinton – de az általános nézettel ellentétben én azt vallom: nem nullára kell csökkenteni a marketinget, hanem ésszerűvé tenni.
Mindezt persze a fent idézett mondásnak megfelelően jobb, ha előrelátóan, előre gondolkozva már egy sikeres időszakban így csinálja a cég, hogy ha ne adj’Isten be is következik egy nehezebb helyzet a hazai gazdaság egészében, vagy az adott iparágban, az már ne érje felkészületlenül – elsősorban gondolkodásban felkészületlenül – a céget és a vezetést.

Én azt gondolom, az ember akkor jut előre, ha cselekszik, nem akkor, ha azon gondolkozik, "hogy juthatott ide minden"!
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

Németh Zoltán
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.

 


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.