A nyugdíjas fogorvos, a volt informatikus, és üzleti partnerkeresés az Interneten |
2010. május 18. kedd, 03:00 | |||
A vállalkozó szellem a fiataloké – vagy mégsem? Elsőre az ember azt gondolná, a fiatalokban még nagyobb a hajlandóság az újra, a váltásra, még ki nem próbált eszközök bevetésére a marketing / értékesítés területén. Természetesen az általánosítás itt sem igaz (mint ahogyan soha nem célszerű általánosítani), viszont nagy átlagban tény: több fiatal vág bele új vállalkozásba, mint ahány idős ember. Az üzlet a (virtuális) utcán heverEgy üzleti közösség aranybánya az üzleti partnerkereső számára, kortól függetlenül. Biztos vagyok benne, hogy ez nem csak az Egyesült Államokra igaz, az alábbi eset mégis onnan származik, és jó példa rá, hogy az üzleti kommunikáció nem ismer határokat. Mintegy három hete egy amerikai networking site-on barangoltam, amikor a fenti, fiatalokra vonatkozó összes törvény megdőlt. Egy nyugdíjas, az USA-ban élő fogorvos keresett meg, hogy nyugdíjazását követően szeretne belevágni egy új üzletbe, ehhez vágta fejszéjét az üzleti partner keresés Internetes fájába. Véleményem szerint a tény, hogy nyugdíjasként új üzletbe kezd, önmagában is példaértékű, de ő ennél továbbment, és kommunikálni kezdett velem, akit egyáltalán nem ismert, az Internet segítségével, aminek használata – és ezt nem pejoratívan értem – nem a nyugdíjas korosztály mindennapjainak része, és mindezt sok ezer kilométer távolságból. Persze, mondhatjuk, hogy az USA-ban máshogy működik a gazdaság, hogy ott mások a profit ráták, az új vevő szerzés sokkal egyszerűbb, de az elmúlt két év statisztikáit nézve ebben nem vagyok biztos. Ott is ugyanúgy kemény a harc, hogy bevétel folyjon be a cégbe, ott is meg kell küzdeni az ismeretlenséggel, bármilyen szakmai tudakozó vagy cégtár oldalaira regisztrál az ember. Tiszta haszon egy baráti esküvőMásik példa, ami szintén velem történt meg, ugyan nem a virtuális világban játszódott le, mégis ide illik. Egy kedves barátom esküvőjén éppen a pogácsás tál felé törtettem át a tömegen, amikor odalépett hozzám egy, az előző példához hasonló korosztálybeli, idős úr, és beszélgetni kezdett velem. Érdekelte, ki vagyok, mit csinálok, mivel foglalkozik a cégem, pedig fogalma sem volt róla, hogy ki hívott meg oda, vagy kihez köthet engem. Szó szót követett, és kiderült, hogy bár már visszavonult informatikus vállalkozásából, most partnert keres, hogy egy új vállalkozásában az Internetes jelenlétében tudjon erősödni. Tanulság: az üzlet a fiatalság egyik elixírjeEzzel a két kis anekdotával több dolgot szerettem volna megmutatni a kedves Olvasónak:
|