Ajánláskérés I. Nyomtatás
2010. június 15. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing : AjámláskérésBármit is vállalkozunk, akármit is szolgáltatunk, soha nem lesz bevételünk, ha nem kerülünk kapcsolatba ügyfelekkel. Még akkor sem, ha mi vagyunk a legjobbak.

És mi a legnagyobb ráható ereje annak, hogy valaki igénybe vegyen egy adott szolgáltatást, vagy vásároljon egy terméket?


Egy baráti ajánlás!

Hiszen egy barát azért barát, mert bízunk benne és ha ő elégedett volt valamivel, mi is bizonyára azok leszünk. Többszörös értéke van egy baráti javaslatnak, mint bármilyen más, akár TV., akár rádióreklámnak.

Hogyan kérjünk ajánlásokat ügyfelünktől?

Tegyük fel, hogy mi most termékeladással foglalkozunk. Ez lehet pénzügyi termék, étrendkiegészítő, gyógyászati segédeszköz, bármi. Miután leülünk tárgyalni valakivel, mondjuk el neki, hogy szolgáltatásunkért, - azaz például azért, hogy bemutatunk neki egy terméket, vagy azért, hogy segítünk neki kiválasztani egy számára tökéletes hitelkonstrukciót, - nem kérünk pénzt.

Ez korántsem jelenti azt, hogy szolgáltatásunk ingyenes.

Kérdezzük meg az illetőtől:.

„Szimpatikus Önnek az, hogy ennyi információért cserébe nem kérünk pénzt?” –

Nyílván igennel fog felelni, hiszen senki sem szeret fölöslegesen költekezni. Majd utána hozzátesszük:.

„Reméltem, hogy örül ennek, azonban bizonyára megérti azt is, hogy mint senki ebben a világban nem dolgozik ingyen, ezért személyes fizetségem csupán 10-12 ajánlás az Ön ismerettségi köréből, akiknek szintén hasznos lehet az én szolgáltatásom! Egy hasonló cég, mint a miénk, akár több tízezer forintot is elkér egy hasonló tanácsadásért.” – „Szimpatikus Önnek, hogy nem pénzt, hanem csupán ajánlásokat kérek? Ezáltal el tudok jutni új emberekhez és segíthetek az Ön ismerőseinek, barátainak is, szóval?”

Ügyfelünk minden bizonnyal rá fog bólintani a dologra, hiszen szembeállítottuk 2 tényezővel. Költekezés, avagy csupán pár ajánlás. Kérdezzünk Tőle sokat és állítsuk szembe Őt az anyagi kiadás lehetőségével. Nem mindenki szeret ajánlásokat adni, de ha okosan csináljuk, igen hatékonyak lehetünk.

Miután partnerünk rábólint szavainkra, jegyezzük meg:.

„ Rendben, akkor a tanácsadás/termékbemutató végén erre visszatérünk.”

Az ajánláskérés erőteljesen megnöveli lehetséges ügyfeleink számát. Elkérve a barátok telefonszámát és az ajánlóra hivatkozva felhívva őket nagyobb arányban lesznek később tényleges vásárlóink!


Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.