Kommandós és marketinges alapszabály: SOHA ne feltételezz! |
2010. június 17. csütörtök, 03:00 | |||
Richard Marcinko, az USA Haditengerészetének egyik leghíresebb (és leghírhedtebb) különleges egység-parancsnoka, számtalan kommandós nevelője, ilyen témájú könyvek szerzője és filmek szakértője, egy fontos pontot emel ki: egy kommandós soha nem feltételezhet, mindig biztosra kell mennie. Akkor egy cégvezető miért engedi meg magának, hogy vakon repüljön a marketing?
A régi módszerEgyik régi partnerem, akik már évek hosszú sora óta dolgoztak a területükön, panaszkodott, hogy elmaradnak a vevők, és nem tudják hogyan magukhoz „csábítani” őket. Amikor megkérdeztem: csináltak-e már felmérést az ügyfeleik igényeire vonatkozóan, csak legyintett: „Áh, nem, mindent ismerünk…” Járt utat…Azt gondolom, ezt még talán kommentálni sem kéne, mégis elgondolkodtató. Ha adott egy nyilvánvalóan nehezebb üzleti, gazdasági helyzet, akkor mi a logikus lépés: a) folytatni mindent ugyanúgy tovább, mint ami a sikertelenséghez vezetett, vagy b) újra feltérképezni a lehetőségeket és igényeket, és ez alapján indulni neki a piacnak? A legtöbb vállalkozó meglátásom szerint azért választja az a) opciót, mert nem tudja, hogy kellene jól csinálni a b)-t, így hiteltelennek tartja. … csak akkor hagyj el, ha tudod, hová vezet a járatlan!Pedig a piackutatás, a lehetséges új vevők igényeinek feltárása mindennél fontosabb. Egy másik szakmában ezt megvalósíthatósági tanulmánynak hívják, amikor egy projekt kivitelezése előtt lemodellezik a várható erőforrásigényt, piaci reakciókat, eredményességet. Érdemes tanulni ebből, és mielőtt céget alapít az ember, új terméket hoz ki, vagy egyszerűen csinál egy új marketing akciót, kampányt, először alaposan körülnézni, mi és hogy várható ettől. Gyerekkorunkban is sulykolták belénk, hogy „mielőtt lelépsz a járdáról, nézz körül!”. Jelen esetben egy cég életében az úttest az új bevezetés / kampány időszaka, ami előtt érdemes körülnézni. Én minden vállalkozót csak buzdítani tudok rá, hogy gondolja át alaposan, milyen szempontok szerint és milyen adatokat mérjen fel, és csak erre alapozva vágjon neki az értékesítésnek például. Az eredményesség növekedése, az extra profit bőségesen kárpótolni fogja a befektetett energiáért!
Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|