Kérj ajánlást, pörgesd az eladást |
2010. június 18. péntek, 03:00 | |||
Ha szeretne bejutni egy bizonyos céghez, csak nincs oda semmilyen kapcsolata, vagy bizonyos típusú cégekhez, ahova nincs kontaktja, akkor mi a teendő?
Alap értékesítési tudnivalóEgy értékesítő abból él, hogy új vevőket, üzleti partnereket keres, és minden lehetséges csatornát megnyit ennek érdekében. Merre tudja ezt megtenni? - cégtár, szakmai tudakozó – a klasszikus hideg útvonal potenciális partnerekhez, lehetséges üzletekhez - üzleti közösség: előmelegített csatorna, az „egy klubba tartozunk érzése” – megnyitja a partnereket, lehetővé teszi, hogy közös nevezőről induljon a beszélgetés - barátok, ismerősök, család – mindenki ismer valakit, aki ismerhet valakit, csak pontosan kell elmondania, mit keres, mire van szüksége! Írjon egy részletes listát, kiket tudna megkeresni azzal, milyen kapcsolatot keres – a nagy többség hajlandó segíteni. Kreatívan a profitértHa semmilyen ötlete nincs, elfogytak a megkereshető ismerősök, akkor még mindig megkérdezhet másokat, akár idegeneket is, pl. egy üzleti közösségben, -vagy Lépéselőny Tagként engem is a Kapcsolatépítő Fórumon- hogy hátha valaki ismer valakit annál a cégnél, és be tudja Önt ajánlani. A teendője mindössze annyi, hogy - keressen olyan cégeket, akik nem konkurensei Önnek, de ugyanazt a célcsoportot keresik: ők tudnak segíteni beajánlani Önt potenciális partnerekhez - vegye fel a kapcsolatot bátran olyanokkal, akik valamilyen szempontból közel állnak Önhöz, még akkor is, ha első látásra nincs közös pont. A személyes affinitás megnyitja a kommunikációt, és lehetővé teszi, hogy kötetlenebbül beszélgessenek. Akit pedig így megkeres, könnyen lehet, hogy tud adni ajánlást, akár együttműködésért, akár jutalékért cserébe. Bátraké a szerencse, az ajánláskérés csak erről szól: bátran kérjen kapcsolódási pontokat, amerre csak jár!
|