Marketingeljen céges nagykövetekkel! – I. rész Nyomtatás
2010. június 21. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Marketing nagykövetekEgy céges nagykövet az a személy, aki ismeri Önt, kedveli, értékeli, és megbízik Önben – de mindenekelőtt rendszeresen ajánlja Önt az ő saját ügyfeleinek. Az üzleti kapcsolatépítés valós osztalékot kezd fizetni, ha van pár céges nagykövetünk, akik rendszeresen küldenek előkészített érdeklődőket. Üzletünk ezáltal kiszámíthatóan és fenntarthatóan fog növekedni. A céges nagykövetek megtalálásának és kinevelésének 5 fő lépését megosztom Önökkel cikksorozatomban.


1.  Határozza meg üzleti kapcsolatépítési, networking céljait!

Mint minden más erőfeszítés és igyekezet esetében, itt is először el kell dönteni, pontosan mit szeretne elérni? Miért épít üzleti kapcsolatokat? Milyen eredményeket szeretne elérni? Csak úgy tudja mérni a sikert, ha tisztában van vele, hogy néz ki a siker ÖNNEK. Ez abban is segíteni fog, hogy meghatározza, hol építsen üzleti kapcsolatokat. Számtalan oka van, miért „networkölnek” az emberek. Az első számú cél az, hogy több bevételük, új vevőjük legyen. További célok lehetnek: megtalálni beszállítókat, tudásra szert tenni, és beazonosítani együttműködő partnereket.

2.   Azonosítsa célpiacát!

Milyen üzleti partnereket keres? Nagyon tisztában kell lennie azzal, hogy néz ki Önnek az ideális ügyfél. Gondolja át a cégméretet, iparágat, földrajzi elhelyezkedést, és milyen típusú problémákkal küzdhet egy potenciális ügyfél. Gondolatban fesse meg az ideális ügyfél képét! Legyen annyira részletes, amennyire csak lehet!

Egy üzleti ebéden két marketing tanácsadó beszélgetését hallgattam. Egyikük elmondta, hogy ő a marketing szolgáltatások teljes spektrumát lefedi, a kisvállalkozásokhoz kompletten kiszervezett marketing osztálytól a nagyvállalati projekt munkákig. Lényegében elmondta, hogy bármilyen marketing tevékenységet elvégez bárkinek.

A második marketing tanácsadó ennyit mondott: „Marketing tanácsadó vagyok – ügyvédeknek segítek új ügyfeleket megnyerni.” .

Ön szerint melyikük volt jobb piaci pozícióban? Természetesen az utóbbi.

Dave Clarke

http://daveclarke.tv

Dave Clarke az Egyesült Királyság egyik legismertebb networking bloggere, üzleti partnerkereső és kapcsolatépítő fórumok szervezője és házigazdája, a networking elismert gyakorlati szakembere. A Lépéselőnnyel való együttműködése révén Dave angolul írt cikkeinek fordításait olvashatják a Lépéselőny látogatói.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.