Marketingeljen céges nagykövetekkel! – II. rész Nyomtatás
2010. június 22. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marekting:Nagyköveteket képezniKészüljön fel rá, hogy meg kell válaszolnia azt a kihívó kérdést,hogy „Ön mivel foglalkozik?” Bemutatkozásának magában kell foglalnia,
- ki az Ön célpiaca,
- Ön mivel foglalkozik (amilyen tömören csak meg tudja fogalmazni)
-milyen eredményeket ér el?


3.    Fejlessze ajánlatát, bemutatkozását!

Koncentráljon szakmájára! Álljon készen, hogy bármikor egy sztorival tudja megválaszolni a kérdést: „Ön ezt hogy csinálja?”. Az emberek a sztorikra emlékeznek. Egy tipikus történet így nézne ki:

“Hadd meséljek Önnek  XY-ról,

az ő problémája az volt, hogy  .

azt tettük, hogy 

és az eredménye az lett, hogy ”

4.   Határozza meg a belső körét!

Ez rendkívül fontos, mégis az emberek jelentős része elhanyagolja. Szakítson rá időt, és gondolja végig, milyen típusú üzletemberek ismerhetik az Ön célpiacát! Ezek azok az emberek, akikkel Ön szeretne találkozni, megismerkedni. Ők azok, akikből szeretné felépíteni belső körét. Három feltételnek kell megfelelnie annak, akinek az Ön belső köréhez kell tartoznia:

•    Kedvelik Önt

•    Ismerik az Ön célpiacát

•    Képesek ajánlani Önt

5.   Képezze nagyköveteit!

Óriási különbség van a között, hogy valakit az előző pontban említett belső körébe választ, és aközött, hogy nagykövetévé teszi az illetőt. Úgy kell motiválnia belső körét, hogy ők döntsenek a nagykövetté válás mellett (saját belső döntésük legyen). Fordítson rá időt, hogy belső „hálója” kulcsembereivel fejlessze a kapcsolatot. Kösse össze őket üzleti hálója más kulcsembereivel, illetve olyan emberekkel, akik profitálhatnak a szolgáltatásukat. Tudakolja meg, miben tud nekik segíteni. Váljon Ön az ő nagykövetükké! Mit gondol, mi fog történni? Amit ad, azt vissza is fogja kapni.

Az emberek ennek mentén magától értetődődően válnak majd az Ön nagykövetévé! Ajánlani fogják az Ön termékeit, szolgáltatásait a nélkül, hogy erre kérni kéne őket, vagy hogy külön fizetné őket ezért.

A nagyköveti marketing, és egyáltalán a céges marketing Woody Allen halhatatlan szavaival megfogalmazva: „A siker 80%-a azon múlik, hogy megjelenjen az ember!”

Dave Clarke

http://daveclarke.tv

Dave Clarke az Egyesült Királyság egyik legismertebb networking bloggere, üzleti partnerkereső és kapcsolatépítő fórumok szervezője és házigazdája, a networking elismert gyakorlati szakembere. A Lépéselőnnyel való együttműködése révén Dave angolul írt cikkeinek fordításait olvashatják a Lépéselőny látogatói.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.