Spametelni tilos Nyomtatás
2010. július 06. kedd, 07:40

Lépéselőny/Marketing: VevőgyűjtésAki vállalkozó, pontosan tudja, milyen sokat ér egy partner, aki lehet, hogy még nem új vevő, de már hozzájárult, hogy üzleti kommunikációkat kapjon tőlünk. Nincs az az ingyenes cégjegyzék, vagy szakmai tudakozó, ami ezt kárpótolni tudná, hiszen egy hideg listára küldött levelet a törvény is tilt. Hogy tegyünk hát szert fogadókész partnerekre?


Halmazelmélet

Az első lépés ehhez ott kezdődik, ha felismerjük: nem csak az számít, aki ma hoz bevételt, hanem az a potenciális ügyfél is, akit az üzleti partnerkeresés során megtaláltunk, nem hagytuk hidegen, de még nem vásárolt semmit. Sőt, talán ez az egyik legfontosabb halmaz az értékesítés során: belőlük lesznek később az új vevők. Hogy nyerjük hát meg őket? Két, kiemelkedően fontos eszközt mutatunk be részletesen.

Örökzöld sláger: a kupon

Akármerre járok a városban, látok villanyoszlopokra feltűzött hirdetést a gitároktatástól a költöztetésen át a kiadó / eladó lakásig. Mindegyik alján több letéphető cetli várja a potenciális ügyfeleket, akik el tudják tenni azt, és később bármikor felhívni a hirdetőt. Ettől még nem lesz egyedi a hirdetés, mégis mutatja az utat: érdemes kuponnal hirdetni, mert egyszerű, jól irányzott (csak az „tépi le”, akit érdekel a termékem / szolgáltatásom), és motiválja az illetőt a (későbbi) cselekvésre.

A kupon akkor hasznos igazán, ha határidőhöz van kötve a felhasználása, és egyértelmű akciót azonosít. Így válik mérhetővé a marketing: egy pontos visszacsatolási pont szükséges, és mindig tudni fogja, a vevő melyik csatornáról, melyik akcióra érkezett.

Csali, bevezető termék

Még célszerűbb és profibb a hosszú távú vevőgyűjtés szempontjából, ha nem csak akciókat kapnak a potenciális partnerek, hanem ellátjuk őket olyan információkkal, amelyekre szükségük van, hasznosak számukra. Ez lehet akár saját termékünkről / szolgáltatásunkról és annak felhasználásáról szóló információ is, vagy szövetkezve egy más céggel az általa adott, a mi piacunknak értékes és érdemes adathalmaz.

Egy biztos: mindenki, aki a fentiek mentén megadja elérhetőségét, hozzájárul, hogy kapjon tőlünk megkereséseket, szabaddá teszi az utat a legális marketingünk előtt!


Németh Zoltán

Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.