Felmérések fontossága vállalkozásunkban és a marketingben Nyomtatás
2010. július 12. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Piaci marketing felmérésHa úgy döntünk, hogy elindítunk egy saját vállalkozást, az egyik legfontosabb feladatunk elhatározni azt, hogy mivel is szeretnénk foglalkozni. Nyílván ilyenkor van a tarsolyunkban egy-két ötlet, elképzelés, melyet szívesen megvalósítanánk.


•    Ahhoz, hogy minél magasabb bevételre és profitra tegyünk szert, először is fel kell mérnünk a piacot, mely tevékenységünkkel lehetünk a leghatékonyabbak.

Vizsgáljuk meg az adott területet, vegyük számításba a régióban megtalálható versenytársak számát és kutassunk közvéleményt, mennyire lenne igény termékeinkre, szolgáltatásainkra az emberek körében.

•    Sok veszteségtől megkímélhetjük magunkat, ha kicsit kutakodunk és felméréseket végzünk, mielőtt belecsapunk a dolgok közepébe.

Egy cég marketing-tevékenységében is fontos szerepet játszanak a spekulációk, felmérések. Legyünk tisztában a jelenkori gazdasági helyzettel, ismerjük az emberek vásárlási hajlandóságát az ár/érték arányában és, hogy mennyire van szükségük az adott javakra, melyeket forgalmazunk, vagy előállítunk.

•    Áraink belövését is meghatározzák a már felsorolt és egyéb tényezők is.

Nyílván a világ különböző pontjain más-más áron lehet eladni pontosan ugyan azt a terméket. Magunknak is kalkulálni kell, hogy melyik az az ársáv, melyben megvásárolják portékáinkat és, hogy ez mennyire éri meg nekünk.

Egy marketing kampány elindulását is alapos felmérések előzik meg. Ha tudjuk, ki a mi célcsoportunk, melyik korosztályba tartoznak üzleti partnereink, könnyebb és hatékonyabb felépíteni egy célzott marketing programot. A potenciális ügyfélkörünknek megfelelően tervezzük meg hírdetéseinket, televízió-reklámjainkat.

Egy szó, mint száz, a felmérések minden bizonnyal időigényesek, anyagi ráfordításokkal is járnak, viszont az ebbe fektetett tőként biztos vagyok benne, hogy meg fog térülni és az esetleges nagyobb veszteségek esélye jelentősen csökken.

Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.