Adatbázis üzemeltetése profitunk maximalizálásához Nyomtatás
2010. július 15. csütörtök, 03:00

Lépéselőny/Marketing: AdatbázisElső hallásra lehet, hogy kicsit macerásnak hangzik, azonban higyjék el, hosszútávon biztosan cégünk javára válik ha ügyfeleinkről, valamint csupán az üzletünk iránt érdeklődőkről is adatbázist tartunk fent.
Egy adatbázisból sok mindent le tudunk szűrni vállalkozásunkkal kapcsolatban, ezért igen hasznos tud lenni. Tudunk belőle statisztikákat készíteni, fel tudjuk mérni időszakos forgalmunkat, valamint nem utolsó sorban tároljuk benne a valaha termékeink, szolgáltatásaink iránt érdeklődő személyeket és tényleges vásárlóinkat, elérhetőségeikkel együtt.


Ez utóbbi például a hírlevél-küldés szempontjából tudja segíteni munkánkat, mely marketingelem fontossága egy másik cikkünk fő témája.

Ha belefogunk az adatbázis-kezelésbe, érdemes számolnunk a lehető legapróbb ügyfélkapcsolati momentumokkal is. Apró ügyfélkapcsolati momentumokra a következőket értem:.

•    Ha bejön egy érdeklődő, nézelődő boltunkba.

•    Telefonon érdeklődővel létesítünk kapcsolatot.

•    E-mail-ben való tudakozódást olvasunk.

Ezektől az emberektől is próbáljuk bátran elkérni elérhetőségeiket adatbázisunk számára, hiszen nem tudhatjuk hol és mikor vehetjük hasznát az információknak. Mivel ezen személyek már érdeklődtek valamely módon cégünk iránt, nagyobb az esélye, hogy egyszer tényleges ügyfeleinké válnak.

Adatbázisunkat nem csak azon a területen használhatjuk fel, amely kapcsán bejegyeztünk egy érdeklődőt, hanem egyéb, a területhez kapcsolódó szférákban is.

•    Neveinkel például „kereskedhetünk” üzleti közösségekben is, vagy felhasználhatjuk őket másik, esetleg jövőbeni vállalkozásunk kapcsán, mely hasonló ágazatban tevékenykedik.

•    Ha gyártó cég vagyunk, érdemes beletenni adatbázisunkba azokat a forgalmazó cégeket, melyeket már megkerestünk korábban egy esetleges együttműködési javaslat kapcsán, nehogy többszöri megkeresésünket zaklatásnak vegyék, mely a szakmában is könnyen elterjedhet.

Összegzésképpen tehát ne féljünk, hogy adatbázisunkba fektetett időigényes munkánk nem fog megtérülni, ugyanis egy már korábban termékeink/szolgáltatásaink iránt érdeklődő személlyel sokkal könnyebb felvenni újra a kapcsolatot, mint egy „jéghideg” ügyféllel.


Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.