Hitelesség a közösségi médiában Nyomtatás
2010. április 27. kedd, 03:00

04_27marketing1 A közösségi hálózatok mára körülbelül 940 millió embert érnek el globálisan. Habár a platform ezáltal óriási lehetőséget hordoz a hirdetők számára, a márkáknak figyelembe kell venniük az informális hálózat íratlan szabályait és kivívni a hitelességet.


Az InSites Consulting globális felméréséből kiderül, hogy a legtöbben személyes okokból regisztrálnak, például hogy üzeneteket küldjenek, képeket nézegessenek, közzétehessék aktuális állapotukat és reagálhassanak másokéra. Azonban egyre több a termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatos interakció is, mivel a márkák szorgalmazzák az online szóbeszéd kialakulását.
Arra a kérdésre, hogy a közösségi oldalakon a márkákkal kapcsolatos információk közül melyiket tartják a leghitelesebbnek, a megkérdezettek többsége a többi felhasználót nevezte meg. „Maga a márka” kevéssel lemaradva a második helyre került, jóval megelőzve az újságírókat, akik pedig hagyományosan objektív hírforrásnak számítanak. A válaszadók jóval kevésbé bíztak a marketingesekben – mely a márkáktól külön válaszkategóriát jelentett a felmérésben – és a márka versenytársainak sem igazán hittek.
A vélemények földrajzi elhelyezkedés szerint is eltértek: Dél- és Kelet-Európában inkább a fogyasztói szóbeszédnek hisznek, míg Ázsiában és Dél-Amerikában a márkának.
Az eredmények összhangban állnak egy korábbi felméréssel, mely a felhasználó szóbeszéddel kapcsolatos bizalmi attitűdöket vizsgálta.
Az InSites azt is feltárta, hogy bár nem a márkákkal kapcsolatos rajongói oldalak a legnépszerűbbek a felhasználók körében, jelentős az arányuk. Azok között a felhasználók között, akik valamely oldal rajongójává váltak, 35% márkák iránti támogatását is kifejezte.
Összességében, a világszerte megkérdezett felhasználók 58%-a vált rajongóvá, 79% pedig csoportokhoz is csatlakozott.

Forrás: Direkt Marketing Szövetség

www.dmsz.hu

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.