Hogyan viszonyulunk a reklámkiadványokhoz? Nyomtatás
2010. április 01. csütörtök, 03:00
0401mark
A kulturált terjesztésért készített felmérést a Lapterjesztő Kft nagyvárosokban, és a városokat övező, környező kisebb települések lakói közt.
A megkérdezettek közül, melyek egyforma arányban lettek megkérdezve nemüket, korukat, anyagi helyzetüket tekintve, a válaszok alapján többen olvassák a szórólapokat, keresik az akciókat, mint nem.

Ezen megkérdezettek többsége a reklámkiadványokat, elsősorban az akciók, kedvezmények miatt szereti, ezután a kellemes időtöltés következik, amit e kiadványok lapozgatása okoz.  Nem szívesen mondanának le kedvenc kiadványuk lapozgatásáról.
Érdekes módon, elmondásaik szerint a politikai szórólapokat azonnal kidobják.
A hölgyek leginkább őket érdeklő, és nem csak háztartásukat érintő szórólapokat-kiadványokat várnának, kozmetikai, szépség, egészség témában. Ugyanez vonatkozik a fiatalokra is, akik inkább a szórakozás, szabadidő eltöltésére vonatkozó kiadványokat keresik, várnák.

Alapvetően megnézik, vásárolnak belőle, ha kulturált módon van elhelyezve.
Bevallásuk szerint, viszont kevés az olvasó, aki úgy szereti a szórólapokat, ahogy jelenleg azok különbféle terjesztő cégek, egyéni postaláda – kamikaze, alkalmi, tapasztalatlan, szabályokat nem ismerő terjesztők által terjesztve vannak.
Az idősebbek arra panaszkodnak, hogy összekeveredik a fontos postai küldeményekkel, és gyakran kidobálják azokat. Inkább a fiatalok kis csoportja az az 5%, aki a környezetszennyezésre panaszkodik. Ők azok, akik nemsokára erős potenciális vásárlókká válnak az FMCG – a DIY, az autó, és egyéb piacokon, remélhetőleg motiválva a hirdetőket az újrahasznosított papírra készülő hirdetésekre.
Kevés valamit is magára adó terjesztő cég van, ezek közül is kiemelkedő a Lapterjesztő Kft franchise csoportja, akik kérdésemre azt válaszolták, hogy:” A Lakókat mindenképp tiszteletben kell tartani. Megrendelőink akkor választják eszközként a szórólapot, ha azt, a lakosság ajánlatként, üzenetként, befogadja, elfogadja, várja. Ezért továbbra is fontos a véleményük számunkra. Ezért készülünk egy nagyszabású programra, melyet ez a felmérés előzött meg.”
Sokat változott a világ, a felméréseket készítőivel való bánásmódot illetően is. Az emberek minél nagyobb a város, annál jobban meg tanultak védekezni az Őket zavaró körülmények ellen, így a reklámok ellen is. Elgondolkodtató ez, a kulturált hirdetések, módszerek iránti igény, minden reklámfelület tulajdonos számára.
0401mark2
Forrás: Lapterjesztő Kft.