Will Smith, irigység és az üzlet Nyomtatás
2010. május 27. csütörtök, 09:36

Lépéselőny/Cégvezetés: Üzleti és siker a Will Smith film példájánAz elmúlt évek egyik meghatározó filmje egy cégvezető, értékesítési vagy marketing szakember, vagy gazdasági döntéshozó számára véleményem szerint a „Boldogság nyomában”. Mit tanít meg egy ember története, aki minden nehézség ellenére, amikor nem ment az eladás, és nyomorgott, akkor is a célját követte, és soha nem adta fel?


Azonnali bevétel versus hosszú távú haszon

Hányan lennénk úgy, hogy ha nincs pénzünk, ha a cég bajban van, és nem jönnek a megrendelések, ha az üzleti partnerkeresés nem hoz eredményt, akkor már akár áron alul is megszabadulnánk a készlettől, vagy bevállalnánk egy szolgáltatást, csak történjen már valami? Más kérdés, hogy aki járt már ilyen cipőben, pontosan tudja: ha az azonnali nyomásnak enged, később, amikor már stabilizálódott, de a felvállalt kolonc ott a nyakában, sokkal nagyobb ráfizetés lett az egész. Hosszú távú jó döntéseket hozni rövidtávú problémák között – ez egy igazán sikeres vezető titka.

Egy kérdés, ami megváltoztathat bármilyen üzletet

A kedvenc jelenetem az, amikor a tőzsde épülete előtt járva egy Ferrariból kiszálló üzletemberrel beszélget pár szót a főhős. Nem panaszkodik, milyen nehéz a sorsa. Nem kér sem adományt, sem kölcsönt. Nem szidja magában a „szerencsést”,vagy a tulajdonost, aki biztosan lopott és csalt, hogy ilyen kocsija van. Nem méregeti gyanakodva, honnan telik neki rá. Viszont felteszi a kulcskérdést, ami akár egy életet is meg tud változtatni: „Mit csinál, és hogy csinálja?”. Ez a kulcs az üzleti életben, ettől kezdhet dőlni a bevétel és nőni a profit, ez az, amit egy ország gazdaságában vagy egy cég marketingjében egyaránt érdemes megfogadni: ha vannak előttünk sikeres(ebb) minták, ne kisebbíteni próbáljuk őket, inkább ellesni, mit és hogy csinálnak, és amit csak lehet, adaptálni!

A siker = a haszon képlete

Számomra a következő lista szűrődött le a filmből is, és ezt igyekszem követni a mindennapjaimban is. Az alábbi pontok segíthetnek egy vállalkozást, egy cégvezetőt, hogy növekedjen, hogy fejlődjön, hogy egyre többet és egyre jobbat termeljen:
1.    Határozza meg, mi a célja (az üzlettel, az adott projekttel, stb.)
2.    Fogalmazza meg pontosan, minden részletét átgondolva (akár keressen képet, leírást ahhoz az elérendő állapothoz, amit követ, amit szeretne elérni – élje bele magát!)
3.    Tartson ki célja mellett tűzön-vízen keresztül!
4.    Ha jönnek nehézségek (fognak), sose álljon le panaszkodni, mindig csak egy dolgot kérdezzen önmagától: HOGYAN oldom ezt meg?

Ez a varázskérdés segíthet az üzleti partnerkeresésben is, az értékesítés során, egy munkatárssal való vitában, vagy a cég talpra állításában. Mindig vannak jó minták, követhető és követendő példák előttünk, hát ne féljünk követni őket!

Németh Zoltán
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.