Üzleti receptkönyv haladóknak Nyomtatás
2010. június 09. szerda, 03:00

Lépéselőny/ Marketing: A barátos és az üzletEgy kiváló üzletember barátom hallotta ezt a kifejezést Amerikában: „Ha jól mennek dolgaid, barátaiddal üzletelj! Ha rosszul, pláne.” Mennyire igaz is – teljesen mindegy, hogy hogy megy az üzlet, a jó partnerek egyrészt kicsit már barátokká válnak, az új vevők megkereséséhez pedig jó kiindulópont azok, akik ismernek, és bíznak bennünk. Mit hozhat ki ebből egy profi?


Egyedül nem megy (az értékesítés sem)

Ilyen szempontból bár egyeseket riaszt, szerintem kőkemény és jó iskola a hálózati marketing, vagy hálózati értékesítés, közismertebben az MLM. Aki hálózatépítő lesz, tudja, hogy először csak ismerőseire számíthat, hiszen egyedül nem tudná annyi emberhez eljuttatni az üzleti információt, mint szeretné. Ebből következik, hogy – persze kulturáltan, anélkül, hogy lejáratnánk magunkat – a barátok megkeresése kincset érhet. Nem feltétlenül azonnali üzletben, de továbbajánlásokban, azaz a barátok ismerősei részére történő eladásban mindenképp.

Cégtár vs üzleti közösség

Tipikus példa erre a különbség egy szakmai tudakozó és egy üzleti közösség között. Az előbbi olyan, mint ha a Nyugati téri aluljáróban próbálna meg az emberáradatban kiabálva ügyfeleket találni: kicsi az esélye, hogy épp Önre figyeljenek. A második viszont már a ma oly divatos networking-re, azaz kapcsolatépítésre helyezi a hangsúlyt. Itt nem az a lényeg, hogy bombázzak le mindenkit egy üzenettel, függetlenül attól, ismerjük-e már egymást, hanem éppen az, hogy tudnék minél több üzletemberrel megismerkedni?

Az üzleti partnerkeresés profitot termel – de csak annak, aki gondosan kezeli

Üzleti partnert keresni mindenki szokott, aki vállalkozik. Akár úgy, hogy mesél a cégéről egy ismerősnek, akár úgy, hogy bekopog szóba jöhető ügyfelekhez, akár akkor, ha nyilatkozik az újságnak – ez mind, mind közvetve vagy közvetlenül azt a célt szolgálja, hogy új vevők ismerjenek meg, több eladás, több haszon keletkezzen a cégben. Még azok is, akik elmondják, hogy tele vannak ügyfelekkel, munkával, és eszük ágában sem lenne újakat megkeresni, életben tartják az érdeklődést maguk iránt. Ha máshogy nem, hát azzal, hogy jót és jól szolgáltatnak, így ügyfeleik élő nagykövetként viszik messzire jó hírüket. Ezért kell a) a meglévő ügyfeleket, b) az újak megszerzésére irányuló üzleti kommunikációt nagyon gondosan ápolni, építgetni, hiszen – függetlenül attól, ezt elhiszi-e vagy sem – minden vállalkozás a jó híréből él.

Éppen ezért pár egyszerű lépést mindenki megtehet:

-    építsen új üzleti barátságokat nap, mint nap – sohasem lehet tudni, kivel milyen körülmények közt tudnak egymáson segíteni

-    ápolja a meglévő kapcsolatait, akár van éppen közös üzlet kilátásban, akár nincs

-    akármilyen jól is megy, folyamatosan tartsa fenn a kiáramlást, azaz értesítsen új és új ügyfeleket cége létezéséről, tevékenységéről, eredményeiről!

Az eredmény nem marad majd el.

Németh Zoltán

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.


 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.