Tovább bővülhetnek a szerb-magyar üzleti és idegenforgalmi kapcsolatok Nyomtatás
2017. szeptember 19. kedd, 00:00

Pénteken és szombaton szerb-magyar üzleti és idegenforgalmi fórumot tartottak a magyar fővárosban Vajdasági Napok Budapesten címmel.


A nyitórendezvényen a vajdasági tartományi kormányfő rámutatott: a kétoldalú kereskedelmi-gazdasági tevékenység mellett jelentősen bővül a Vajdaság turisztikai forgalma, ebben szerepet játszik az, hogy egyre több magyar vendég érkezik látogatóba a tartományba, részben üzleti, részben turisztikai célból, és az általuk eltöltött vendégéjszakák száma is emelkedett az utóbbi években. Ez a folyamat nagymértékben erősíti a Szerbia és Magyarország közötti jószomszédi kapcsolatokat - tette hozzá Igor Mirovic.
Wolf László, a Szerb-Magyar Üzleti Tanács elnöke, az OTP-bankcsoport vezérigazgató-helyettese az MTI-nek elmondta, a kétoldalú kereskedelmi forgalom mintegy 1,8 milliárd eurót tesz ki, számottevő magyar többlettel. Szerbiában mintegy 400 magyar vállalkozás fektetett be, részben egyedi beruházások, részben vegyesvállalat formájában - tette hozzá.
A kétnapos szerb-magyar üzleti és idegenforgalmi fórumon a két szomszéd országból mintegy 100 üzletember vett részt. Bosko Vucurevic, a Vajdasági Ipari Kamara elnöke elmondta: elsősorban a mezőgazdaság, az információ-technológia és a turizmus területén látnak lehetőséget a kétoldalú vállalati együttműködésre.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.