KSH: lassult a mezőgazdasági termelői árak csökkenése februárban Nyomtatás
2017. április 18. kedd, 00:00

Februárban enyhült a mezőgazdasági termelői árak hetedik hónapja tartó csökkenése, az átlagos árszint 2,0 százalékkal volt alacsonyabb, mint egy évvel korábban a januári 3,2 százalékos visszaesés után - jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).


A növénytermesztési és kertészeti termékek ára 7,3 százalékkal volt alacsonyabb a tavaly februárinál a januári 8,9 százalék után, az élő állatok és állati termékek drágulása pedig 7,6-ról 8,2 százalékra emelkedett.
A gabonafélék ára 9,6 százalékkal csökkent, a gyümölcsök ára 2,3, a zöldségféléké 3,9, a burgonyáé 4,5 százalékkal mérséklődött a tavaly februárival összevetve.
Az élő állatok termelői árszintje 7,7, az állati termékeké 9,4 százalékkal emelkedett. A vágósertés ára 20 százalékkal nőtt, a baromfi ára 1,7 százalékkal esett. A madárinfluenza miatt az előző évi mennyiség felét sem érte el a vágóliba és -kacsa piacra került mennyisége, így az áruk 9,7, illetve 5,5 százalékkal nőtt. A tej felvásárlási ára 14 százalékkal emelkedett. Csökkent viszont a vágómarha, a juh és a pulyka ára, valamint olcsóbb lett a tojás és a méz is tavaly februárhoz képest.
Az év első két hónapjának átlagát tekintve a növényi termékek ára 8,2 százalékkal csökkent, az élő állatok és állati termékek 8,1 százalékkal  drágultak, amiből összesítve 2,7 százalékos csökkenés adódott.
A zöldségfélék ára 3,7, a gyümölcsöké 4,6 százalékkal csökkent, döntően az alma árának 5,6 százalékos visszaesése miatt. A vágósertés ára 20 százalékkal nőtt, a tej ára 16 százalékkal emelkedett.

Forrás: MTI

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.