Szeretnék még hibázni |
2010. május 11. kedd, 03:00 | |||
Szerencsém volt a közelmúltban részt venni egy exkluzív marketing minitréningen, ami csak megerősítette a korábbi nézőpontomat: ha az ember sikeres akar lenni, nem tudja megúszni, hogy hibákat kövessen el. Amikor az ember járni tanul, vagy síelni, stb. stb., óhatatlan, hogy hibázik (elesik). Az üzleti életben mégis félünk néha új és új hibákat elkövetni, félünk belevágni új dolgokba - pedig ha az ember nekilát és elkezd egy tevékenységet, minden hiba közelebb viszi a jó megoldásokhoz. Biztos Ön is ismer olyan vállalkozót, vagy munkatársat, aki retteg attól, hogy hibázik, aki inkább bele sem fog egy új tevékenységbe, nehogy rosszul jöjjön ki belőle. Ha ki is talál egy új vevőszerzési módszert, az értékesítés egy új formáját, vagy egy még kipróbálatlan szöveget az üzleti kommunikáció során, inkább lebeszéli magát (vagy másokat), mert addig-addig emésztgeti, amíg rá nem jön, hogy az nem fog menni. Meglátásom szerint komoly profit, nagyobb bevétel az üzleti partner keresés során nem terem csak úgy magától: ahhoz bizony át kell menni sokszor nagyon nehéz periódusokon is. Ahogy egyik kiemelkedően sikeres vállalkozó barátom mondaná: „valahol meg kell fizetni az árát” annak, ha az ember sikerre akar vinni egy tervet. A Lépéselőny üzleti közösség építés során például szembesültem azzal, mennyi ellenérzés van a cégekben egy cégtár, szakmai tudakozó regisztrációtól – ezért sokszor kellett újra és újra fogalmaznunk magunkat és az alkalmazott üzleti kommunikáció majd’ minden elemét, amíg meg nem tudtuk mutatni potenciális partnereinknek: nálunk értéket, valódi üzleti kapcsolatokat találnak. De ez nem valósult volna meg, ha az elején hallgatunk a „jó tanácsokra”, amelyek elmondták, mennyire nem lesz sikeres egy ilyen új ötlet a hazai üzleti életben.
|