Jelentős bővülés a lízingpiacon Nyomtatás
2017. február 22. szerda, 00:00

Kilenc százalékos növekedést ért el 2016-ban a magyar lízingpiac, a finanszírozott összeg 518 milliárd forintot tett ki.

A múlt év már sorozatban a harmadik volt, amikor nőtt a finanszírozott összeg, a bővülés üteme pedig jóval meghaladta a lízingcégek által várakozásként megfogalmazott 5 százalék körüli mértéket – mondta el a Magyar Lízingszövetség sajtótájékoztatóján Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára.


A múlt évben a járműfinanszírozás volt a lízingpiac motorja, a személyautók finanszírozása 9 százalékkal bővült, a kis- és nagyteherautóknál még ennél is jelentősebb, 19 százalékos volt a növekedés, de a flottapiac is bővült 16 százalékkal. A termelőeszközöknél 6,5 százalékkal emelkedett a finanszírozott összeg 2016-ban.

A jegybank növekedési hitelprogramjának (NHP) tavaly is komoly szerepe volt a lízingpiacon: ez adta a finanszírozott összeg 26 százalékát, ám ez az arány már valamivel alacsonyabb a 2015-ös 29 százalékhoz viszonyítva.

Ami az idei évi várakozásokat illeti, Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke közölte: a tagok jelzései alapján a tavalyinál visszafogottabb, 5 százalék körüli növekedés várható a piacon, ám bízik abban, hogy – hasonlóan a múlt évhez – túl tudják teljesíteni a várakozásokat.

Forrás: Világgazdaság Online

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.