Üzlet a telefonban - vezetékes kontra mobil, üzleti kontra magán Nyomtatás
2010. május 10. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Gazdaság: Üzleti telefonálásA telefonok 2010-ben a mindennapi használati eszköz kategóriába tartoznak. Cikksorozatunkban az üzleti kommunikáció terén betöltött szerepükre és lehetőségeikre világítunk rá. Naponta többször használunk telefont a munkánk során. Ezek hol vezetékes vonalak, hol mobil telefonok, esetleg VOIP, Skype, de a fax sem ment ki a divatból.


A hazai gazdaság számokban: a vezetékes telefonok száma 2010 márciusában a magyar lakosság közel kétharmadában elérhető. A 3 millió körüli (2010. március - 3,03 millió, Forrás: NHH) vezetékes szám majdnem négyszeresét kitevő mobil előfizetések (2010. március - 11 millió, Forrás: NHH) nagyobb aktivitást feltételeznek.
A kutatások alapján a cégek napközben – csúcsidőben – jellemzően vezetékes telefonokat használnak a kommunikációra. A partnerek, beszállítók, üzleti közösség tagok felé a folyamatos kapcsolat a vezetékes telefonon keresztül jellemző dacára az internetes szakmai tudakozó és cégtár dömpingnek. A vállalkozás méretétől is függ a telefonálási szokások kialakulása. Míg a nagyobb, adminisztrációs munkatársakkal is rendelkező vállalkozások a vezetékes telefonok használatát preferálják, addig a kisebb cégeket, vállalkozásokat főleg mobiltelefonon érhetjük el az üzleti partner keresés során. Az átlagos vezetékes hívás időtartama 3 – 3,5 perc között mozog, míg a mobil telefon esetében ez 2,1 perc.
Az értékesítés során vezetékes és mobil vonalakat használnak a megkeresésekre, de a vezetékes hívások aránya nagyobb.
Az otthoni vezetékes telefonszámok jelentősége még mindig nagy. A vezetékes telefonok szerepe az üzleti életben erős, a mobil számok pedig személyhez köthetőségük miatt mutatnak jelentőséget. A vezetékes percdíjak nagymértékű csökkenése és versenyképes ára a mobil díjakkal szemben, még mindig tartogat előnyöket. A csúcsidőben indított hívásoknál a vezetékes-vezetékes hívás percdíja, akár 20-30 % a is lehet a mobil-mobil hívás díjának.
A legfontosabb döntés, hogy a vállalkozás hogyan építi fel a marketing terén telekommunikációs rendszerét. Az üzleti életben – az e-mail mellett nem erősödik az SMS – a döntés előtt vizsgáljuk meg, milyen arányban használunk vezetékes, vagy mobil irányba hívásokat az eladás, bevétel és új vevő szerzés érdekében. Milyen szerepet és jelentőséget szánunk az internetnek és a faxnak. Ezek mixéből kell a megfelelő előfizetéseket kiválasztani, hogy a profit, az optimális haszon legyen elérhető a vállalkozás számára.
Segítség lehet a http://tantusz.nhh.hu/ link, ahol a szokásainknak leginkább megfelelő csomagok portfolióját állíthatjuk össze.

Lépéselőny Média Kft. - A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.