A legnagyobb kockázatok a cégeknek Nyomtatás
2014. június 03. kedd, 00:00

A vállalkozások számára a legnagyobb kockázat, ha nem ismerik kellően a nemzetközi piacok sajátosságait, (például a bürokrácia, a helyi jogviszonyok és fogyasztói szokások tekintetében sem), nem tudják megfelelően képviseltetni érdekeiket, illetve nem ismerik a konkurenciát, azok körülményeit, és hogy mennyire befolyásolja az állam a célpiacot.


A Coface nemzetközi hitelbiztosító szerint a vállalkozások gyakran szembesülnek olyan gondokkal, hogy a külföldi piacokra magasabb hozzáadott értékű és jobb minőségű termékkel tudnak csak betörni, ám ha a kinti piac megtorpan, itthon a drágább termék eladhatatlan, vagy már csak veszteséggel lesz eladható.

További kockázatot jelent, ha nem ismerik vevőiket, kitetté válnak, mind nem fizetésből, mind késve fizetésből adódó károknak. A nemzetközi piacra lépés előtt álló hazai cégek közül csak kevesen vesznek igénybe olyan szakmai segítséget, amelyekkel elkerülhetnék a csalódásokat. Igaz, nem csak a kockázatokat kell látni. Egy exportáló cég általában magasabb szintű és elvárású vevőknek szállít, így akár a technológiai megfelelőség, vagy éppen a kapacitások kiaknázása miatt is érdemes és kell is fejleszteni.

Póka Valentin, a Coface értékesítési és marketing vezetője szerint ezek a fejlesztések a hazai piacra előállított termékek minőségét és előállítási költségeit is pozitív irányba befolyásolják. A belföldi piacok önmagukban nem feltétlenül kényszerítenék ki a hasonló mértékű és ütemű fejlesztéseket, többek között ezért is stratégiai fontosságú az export, országunk versenyképességének javítása szempontjából.

Forrás: Póka Valentin, a Coface nemzetközi hitelbiztosító hazai értékesítési és marketing vezetője, Világgazdaság Online
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.