A legnagyobb kockázatok a cégeknek |
2014. június 03. kedd, 00:00 | |||
A vállalkozások számára a legnagyobb kockázat, ha nem ismerik kellően a nemzetközi piacok sajátosságait, (például a bürokrácia, a helyi jogviszonyok és fogyasztói szokások tekintetében sem), nem tudják megfelelően képviseltetni érdekeiket, illetve nem ismerik a konkurenciát, azok körülményeit, és hogy mennyire befolyásolja az állam a célpiacot. További kockázatot jelent, ha nem ismerik vevőiket, kitetté válnak, mind nem fizetésből, mind késve fizetésből adódó károknak. A nemzetközi piacra lépés előtt álló hazai cégek közül csak kevesen vesznek igénybe olyan szakmai segítséget, amelyekkel elkerülhetnék a csalódásokat. Igaz, nem csak a kockázatokat kell látni. Egy exportáló cég általában magasabb szintű és elvárású vevőknek szállít, így akár a technológiai megfelelőség, vagy éppen a kapacitások kiaknázása miatt is érdemes és kell is fejleszteni. Póka Valentin, a Coface értékesítési és marketing vezetője szerint ezek a fejlesztések a hazai piacra előállított termékek minőségét és előállítási költségeit is pozitív irányba befolyásolják. A belföldi piacok önmagukban nem feltétlenül kényszerítenék ki a hasonló mértékű és ütemű fejlesztéseket, többek között ezért is stratégiai fontosságú az export, országunk versenyképességének javítása szempontjából. Forrás: Póka Valentin, a Coface nemzetközi hitelbiztosító hazai értékesítési és marketing vezetője, Világgazdaság Online
|