Többet fizettek kártyával külföldön a magyarok Nyomtatás
2015. október 01. csütörtök, 00:00

A nyáron a magyarok gyakrabban és nagyobb értékben használták Visa kártyáikat külföldön: június és augusz­tus között közel 25 milliárd forint volt a hazai Visa kártyás költések összértéke a külföldi kártyatermináloknál, amely 4 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbit – közölte a kártyatársaság. A POS-tranzakciók száma 20 százalékkal volt magasabb az előző év ugyanezen időszakához képest, a POS-költések összértéke pedig 17 százalékkal emelkedett.


A POS-költési adatok alapján a magyarok körében a legnépszerűbb úti cél a kontinensen a tavalyi évhez hasonlóan Olaszország volt, ahol az ilyen költések összértéke megközelítette a 2 milliárd forintot, ez 22 százalékkal magasabb a tavaly regisztrált eredménynél.

A népszerű nyári úti célok közé tartozott Németország, Horvátország, Ausztria és Franciaország is: a négy országban összesen több mint 5 milliárd forintot költöttek a magyarok Visa kártyával. A szállodai POS-költések generálták a legnagyobb volument, ahol az előző évvel összevetve 15 százalékos volt a növekedés. A tranzakciók számát nézve a lista élén a szupermarketek és szabadidős szolgáltatásokat nyújtó kereskedők állnak.

Forrás: Világgazdaság Online
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.