A magyar-amerikai mezőgazdasági és élelmiszeripari külkereskedelem alakulása a 2009-es évben |
2010. március 30. kedd, 03:00 | |||
Jelentősen - 39%-kal - visszaesett az Egyesült Államokba irányuló magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari export 2009-ben, és mivel a Magyarországra irányuló amerikai export gyakorlatilag nem változott, hosszú idő után külkereskedelmi deficitünk keletkezett.
Kivitelünk 2009-ben 23,5 millió dollárt – mintegy 5-5,5 Mrd forintot – ért el, 15 millió dollárral marad el a 2008-as eredménytől. Exportunk visszaesésének mértéke az általános tendenciát és a magyar nem-mezőgazdasági export csökkenését (-28 %) is meghaladja. A teljes, valamennyi származási országot figyelembe vevő amerikai mezőgazdasági import 2008-hoz képest 12,4%-os csökkenést mutat. Feltűnő, hogy az EU-27-ből származó import csökkenése - 23,5 % - kimagasló az átlaghoz képest. A magyar export csökkenésének aránya EU-viszonylatban is kiugró: utánunk sorrendben a szlovén (- 34 %), a lengyel (-29,6 %) és a francia (-25 %) visszaesés következik. 2. ábra: A magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari export szerkezete, általános vámérték, millió USD. Forrás: USITC 3. ábra: Az USD/HUF árfolyam alakulása 2007 áprilisától. Forrás: portfolio.hu
Exportunkat hagyományosan befolyásolja a dollár-forint árfolyam. A fenti ábrából látható, hogy az USD/HUF árfolyam 2009-ben végig - de különösen első félévben - viszonylag kedvező sávban mozgott, ennek ellenére nem tudott érdemi lökést adni mezőgazdasági kivitelünknek. A kereskedelmi akadályok tekintetében kedvező változás, hogy az USDA Food Safety and Inspection Service 2009-ben törölte Bács-Kiskun és Csongrád megyét a madárinfluenza tiltólistáról, így jelentős akadály hárult el a baromfitermékek exportja elől. Ennek ellenére mindezidáig nem volt jellemző az érdeklődés a magyar baromfifeldolgozók részéről az amerikai piac iránt. Az USA-EU hormonkezelt szarvasmarhahús-ügyben született egyezség kedvező szarvasgombaexportunk számára, mert az érintetteknek nem kell büntetővámmal számolniuk. Az Egyesült Államokban a magyar mezőgazdasági és élelmiszeripari áruk továbbra is a niche piacokon érvényesülhetnek, ahol különleges fogyasztói igényeket tudnak kielégíteni speciális tulajdonságaik hangsúlyozásával. A hungarikumok, az egészséges életmódhoz hozzájáruló, organikus, kalória- és zsírszegény készítmények erre a célra különösen alkalmasak. Az ilyen termékek elsősorban kisebb, nemzetközi ízekre, termékekre fogékonyabb vevői réteget megszólító üzlethálózatokba (Rodman’s, Whole Foods, Trader’s Joe stb.), éttermekbe kerülhetnek be nagyobb eséllyel. A Magyarországra irányuló amerikai export 27,03 millió dollárra rúgott 2009-ben, ami elhanyagolható mértékű növekedés a 2008-as 26,94 millió dolláros eredményhez képest. Amerikai importunk több mint fele vetőmag, elsősorban bab, kukorica, napraforgó, borsó, spenót, szemes cirok. Az elmúlt évhez képest mind a kukorica, mind a napraforgó vetőmag értékben igen jelentős növekedést produkált. A Magyarországra irányuló amerikai export meghatározó szeletét jelenti a keltető tojás, a szarvasmarha-sperma és a whisky is. Forrás: Dr. Tóth Attila Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalatgazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..