Az érdeklődési kör haszna az üzletben / kapcsolatfelvételi tanácsok |
2010. június 04. péntek, 03:00 | |||
Mindig érdeklődve néztem az amerikai filmekben azokat a jeleneteket, amikor a menő üzletemberek egy-egy projekthez az üzleti partner keresést némi golffal, tenisszel kötik egybe, vagy egy kényelmes luxusjachton kártyázva. Két dologra is rávilágítanak ezek a jelenetek, amelyeket – ha nem is feltétlenül a zöld gyepen, a salakon, vagy a tengeren – minden vállalkozó meg tud valósítani. Azonos érdeklődési kör = kapcsolat az üzleti életbenAz egyik fontos megállapítás, hogy olyanokkal, akikkel szabadidős programokban is van közös nevező, az üzlet is gyorsabban megy majd. Ilyenkor nem az eladás, a haszon a fő téma, hanem az, hogy egyéb keretek között is jobban megismerjük egymást, többet lássunk a másik félből egy-egy rövid tárgyalásnál. A sikeres értékesítés titka: a felkészültségA másik pont, hogy minél többet tudok egy ügyfelem, vagy leendő új vevőm gondolkodásáról, szokásairól, és arról, mit szeret és mit nem, annál felkészültebb leszek. Márpedig éppen ma mondta egy fontos pozíciót betöltő ismerősöm: a csatát nem az nyeri, aki a harctéren hangosabban ordít, hanem az, aki már a harc előtt a templomban imádkozva tudja: ő lesz a győztes. Ennek pedig alapja, hogy felkészüljek a partnerből, a piacból, a saját termékeimből és hátteremből, egyszóval KOMPETENS legyek. Egy másik ismerősöm szerint az üzleti életben minden megbocsátható, csak a felkészületlenség nem, ami szintén megszívlelendő tanács. Legyen önmaga sikeredzője!Összefoglalva: az ember ahhoz, hogy sikeres legyen, fejlődni tudjon, nagy lépést tehet azzal, hogy alaposan és szisztematikusan, minden részletet megfigyel, kielemez, és az így birtokába kerülő adatok alapján hozza meg döntését. Jose Mourinho, a Bajnokok Ligája győztes sikeredző például minden mérkőzés előtt minden játékosával külön elbeszélget, külön DVD-t készít nekik az adott meccsen rájuk osztott ellenfél-játékos ismérveiről, taktikájáról, erősségeiről és gyengeségeiről. Egészen elképesztő mennyiségű munkát hajlandó beletenni ebbe, viszont az eredményei önmagukért beszélnek. Mit tehet Ön ma a holnap üzleti sikeréért?- Olvasson szakirodalmat akár a piacáról (vagy a gazdaság egészéről), akár az értékesítésről, akár a marketingről
|