Hogyan készüljön fel egy üzleti tárgyalásra? Nyomtatás
2010. június 07. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing : Felkészülés egy üzleti tárgyalásra Először is tisztázzuk le magunkban a tárgyalás előtt, hogy jó úton járunk kiszemelt, esetlegesen leendő üzleti partnerünk megnyerését illetően. Egyet már biztosan tudunk. Az érdeklődését sikerült felkeltenünk telefonbeszélgetésünkkor, hiszen ha ez nem így lenne, ő most nem találkozna velünk.



Megalapozottan lehet már tehát némi önbizalmunk, mely sosem árt egy tárgyalás alatt.

Szerintem mondanom sem kell, hogy nagyon fontos a megjelenés partnerünk előtt, így gondosan válasszuk ki öltözékünket. Ingünk legyen vasalt, kezünk, hajunk legyen ápolt. Az üzleti életben általában sosem a terméket, hanem a partnerünkben látott szimpátiát, bizalmat vásároljuk meg.
Egy termék lehet bármennyire is rossz, egy jó üzletkötő, aki tud bizalmat építeni, könnyedén eladja azt bárkinek.

Fontos, hogy mielőtt tárgyalásunk alatt elkezdünk beszélni a dolgok üzleti részéről, vezessük elő a beszélgetést, csevegjünk kicsit az ügyféllel. Építsük a bizalmat. Nem árt informálódni akár egy üzleti közösségben arról, mik az adott személy hobbijai, mit szeret, van e családja és a többi.

Készüljünk fel kérdésekkel az ügyfelet illetően, kérdezzünk tőle sokat. Hagyjuk beszélni arról, amit szeret, hiszen egy ember mindig szívesen beszél arról, ami közel áll hozzá. Ha meghallgatjuk, ő is szívesebben hallgat majd meg minket, hogy miért kerestük fel. Mindig várjuk meg, mielőtt partnerünk elfoglalja helyét és csak utána üljünk le. Soha ne üljünk vele szemtől szembe, hiszen az az ellenfelek, ellenségek pozíciója. A partnerek pozíciója szerint, üljünk az ügyfél mellé, ezáltal is éreztetve vele, hogy mellette vagyunk, a partnerei vagyunk. Ha több személlyel tárgyalunk, sose üljünk közéjük, hiszen az üzletükben sem akarunk közéjük állni. Ha jobb kezesek vagyunk, a bal oldalunkon foglaljon helyet beszélgetőtársunk, hiszen ha írásban fel szeretnénk vázolni neki valamit, jobban fogja látni a pípírt. Mosolyogjunk, próbáljunk egy szintre kerülni partnerünkkel és kerüljük a következő témákat, melyeknél könnyen ellentétek alakulhatnak ki:.
•    politika
•    vallás
•    sport

Ne a termékre koncentráljunk, úgysem az a mérvadó, csak és kizárólag magunkat kell eladnunk, hiszen ha ez megvan, onnantól kezdve pofon egyszerű bármit eladni annak az embernek.

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.