Hogyan készüljünk fel egy tárgyalásra?- A tárgyaláson Nyomtatás
2010. június 18. péntek, 03:00

„Minden amit mondunk, legyen igaz, de nem minden igazat kell elmondanunk!”

Lépéselőny/Marketinf : Tárgyaláson való viselkedésEz annyit tesz, hogy természetesen egy ügyfélnek sem szabad hazudnunk, hiszen az igazság az esetek többségében mindig kiderül és az üzleti életben könnyen padlóra kerülhetünk egy apró füllentés miatt.
Azonban! Ha egy terméknek vagy szolgáltatásnak van egy kellemetlenebb hátulütője, illetve hátránya mely annyira nem lényeges, - ennek ellenére ügyfelünk nem biztos, hogy motiváltabb lenne ezen információk tudatában, - ha Ő nem kérdez rá, nem feltétlenül kell megemlítenünk.


Mire gondolok?

Tegyük fel, hogy hiteltanácsadással foglalkozunk és már szinte mindent megbeszéltünk az ügyféllel, de a tanácsadás végén rákérdez arra az apróságra, hogy mi van akkor, ha ő idő előtt szeretné visszavizetni a még fennmaradt hitelösszeget. Elég neki azt mondanunk, - hogyha persze ezt a konstrukció megengedi, - hogy ennek semmi akadálya.

Kihagytuk azt a kis információt, hogyha idő előtt be szeretné törleszteni a teljes hitelösszeget, plusz kezelési költséget számít fel a bank.

Ez azonban nem olyan lényeges információ, ráadásul ezt az úgynevezett bűntetőkamatot minden pénzintézet alkalmazza nagyjából azonos százalékon,...de ha esetleg említenénk az ügyfélnek, elmehet a hitelfelvevő kedve. Ha rákérdez, van e ennek plusz költsége, természetesen válaszoljunk őszintén!

Értik mire gondolok!

Soha ne mondjunk ellent ügyfelünknek!

Mivel saját szakterületünkön bizonyára otthon vagyunk, gyakran előfordul, hogy beszélgetőtársunk valami orbitális hülyeséget mond, vagy kérdez a termékkel kapcsolatban.

Maradjunk udvariasak, ne hencegjünk tudásunkkal, hiszen könnyen kellemetlen helyzetbe hozhatjuk az illetőt, mely rontja a partneri kapcsolat kialakulásának lehetőségét.

Lehetséges opcióink:.

•    „Ilyen szemszögből még nem gondoltam ebbe bele, mindenesetre egyedi megközelítés.”

Helyzet:.

Pénzügyi tancsadóként megkérdezzük ügyfelünktől, hogy szerinte nagyjából hány pénzintézet van Magyarországon. Alanyaunk válasza:. „Háát, nagyjából 10-12!”

Tudjuk, hogy egetrengetően hatalmas butaság. Mivel ezt nem közöljük vele, mit teszünk? Helyeslünk!

•    „Így van, ha a nagyobb pénzintézeteket nézzük, nagyjából 10-12-ről beszélünk, viszont ha beleszámoljuk az összes faluvégi takarékszövetet is a pikszisbe, közel 400-500.

Mi van, ha így felel:. „ Nagyjából 10.000.- pénzintézet létezik hazánkban!”

•    „Nagyon jó, látom Ön tájékozott, ha az összes apró bankot is számításba vesszünk, nayjából tízezerig is eljuthatunk, ha a legnagyobbakat vesszünk, nagyjából körül-belül 300 darab!

Ugye, milyen egyszerű!? A szövegkörnyezettől és helyzettől függhetnek válaszaink.

Apróságoknak tűnnek ezek az információk, de ha mindegyiket kellően jól alkalmazzuk, egy kerek egész tárgyalástechnikai puska van birtokunkban, mely jelentősen növeli sikerességünket!


Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.