Hogyan készüljünk fel egy tárgyalásra?- A tárgyaláson II. rész Nyomtatás
2010. június 21. hétfő, 03:00

Lépéselőny/MarketingMire érdemes még figyelni egy ügyféllel való tárgyalás közben?
Sok üzletkötő hibája, hogy rengeteget tud beszélni a termékről. Megemlíti annak minden apró előnyét és bizonygatja, hogy ennél nincs is jobb a földön. Emberünk meg lehet, hogy szépen, tagoltan és udvariasan beszél, a bökkenő csupán ott van, hogy ez az ügyfelet egyáltalán nem érdekli.


Egy ügyfél pontosan tudja, neki mire van szüksége és az eladó könnyen átbillenhet a ló túloldalára be nem álló bagólesőjével, hiszen ügyfelünkben azt az érzést fogja kelteni, mintha rá akarná beszélni őt az adott termékre. Nem szabad senkit sem „túlmarketingelni”!

Egy tárgyalás során mindig mondassuk ki beszélgetőpartnerünkkel legalább háromszor egyik népszerű magyar szavunkat, az „IGEN”-t!

Miért fontos ez?

Egy egyszerű bizalomépítő, pszichológiai technikáról beszélünk.

•    Ha valaki többször „igen”-t mond nekünk, a tudatalattijában kialakul, hogy egyet ért velünk sok dologban, hiszen helyesel és ez akaratlanul is bizalmat épít ügyfelünkben. Szinte lényegtelen mire mondja ki az első igeneket, lehet egy teljesen egyértelmű, közhelyes dolog is.

Például:. „Egyet ért velem abban, hogy mint bizonyára Önnek is, sok embernek fontos, mekkora lesz majd havi nyugdíja!” – „IGEN”!

Ilyen egyszerű és higyjék el, hatásos!

Bizonyos szavak helyett használjunk alternatívákat!

•    „De” helyett -> Azonban

•    „Maga” helyett -> Ön

•    „Talán” helyett -> Bizonyára

Ezen dolgok szintén pszichológiai szempontból fontosak.

Mi a teendő, ha nem tudjuk a választ egy kérdésre?

•    Ha ügyfelünk kérdez valami olyat, amit nem tudunk, bár illene lenne tudnunk, sose mondjuk neki, hogy nem tudjuk a választ.

Ha nem fontos annyira, mondjuk neki, hogy:.

•    „Egy pillanat, erre mindjárt visszatérünk.” – Úgyis elfelejti.

Ha fontos:.

•    „Ebben csupán 99%-ban vagyok biztos és én csak 100%-os információ birtokában szeretek tényeket közölni, ezért hadd kérdezzem meg ezügyben egyik szakember kollégámat.” - Majd átmegyünk egy másik irodába és megkérdezünk valakit telefonon.

Vagy:.

•    „A következő találkozás alkalmával már 100%-os információ birtokában tudok Önnek tényeket közölni!” –

•    „Ez a törvény nemrég módosult, így nem vagyok 100%-ban tisztában a módosítás minden cikkelyével, azonban...”

Legyünk kreatívak és sose mondjunk nemet!


Lépéselőny Virtuális Irodaház

A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora

Lépéselőny Média Kft.

Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.