Hogyan kezeljük az ügyfél kifogásait I.rész Nyomtatás
2010. június 23. szerda, 03:00

Lépéselőny/Marketing: KifogáskezelésCikkünk példákkal fogja illusztrálni azon helyzeteket, melyek elkerülhetetlenek egy akár telefonbeszélgetés, akár egy egy tárgyalás során. Ha jól kezeljük az ügyfél kifogásait, ezen momentumok sem akadályozhatják meg egy szerződés létrejöttét.


Mindegy, hogy ajánlás útján, vagy hideghívás kapcsán hívunk fel valakit, sokszor előfordulnak a következő elutasító mondatok:.

•    „Köszönöm hívását, de nekem most nincs erre időm.”

Első kezelési lehetőség:.

•    „Megértem Uram, ezek szerint Ön is hasonlóan elfoglalt ember, mint én. Nekem is minden percem ki van számolva egy nap, ezért is telefonáltam, hogy jó előre megbeszéljünk egy időpontot, mely mindkettőnk számára megfelelő. Szóval két hét múlva egy keddi, vagy egy szerda délutáni időpont megfelelő Önnek?”

Második kezelési lehetőség:.

•    „Látom Uram, hogy Ön sem vesztegeti az idejét és minden percet kihasznál egy nap amint lehet, pontosan úgy, ahogy én. Ezen a héten már én is teljesen be vagyok táblázva, azonban bízom benne, hogy a jövő hét végére mindketten tudunk találni egy szabad fél órát egy tárgyalásra. Szóval csütörtök délelőtt, vagy szerda délután a megfelelőbb Önnek?”

Harmadik kezelési lehetőség:.

•    „Az idő pénz, ebben teljesen egyet értek Önnel. Meglátja majd, hogy a közösen eltöltött fél órás időtartam alatt mennyi pénzt tudok Önnek megtakarítani. Tehát péntek....”

Mindig vázoljunk fel az ügyfélnek rögtön időpont alternatívákat, hogy ne az elutasításra, hanem a találkozó időpontjára koncentráljon.

Olvassa el cikkünk második részét is további tippekért, tanácsokért.


Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.