A hasbeszélő és az okos értékesítő közti különbség Nyomtatás
2010. június 28. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Marketing: Hasbeszélő értékesítőÉrtékesítő és értékesítő közt is lehet akkora különbség, mint pék és ügyvéd között.
Még kettejük céljai is lehetnek teljesen mások, hiszen míg az egyik, gyors jutalék fejében próbálja rábeszélni ügyfelét az adott termék megvásárlására annak ajnározása közben, míg a másik, gondolva ügyfele és saját jövőjére is, tanácsadó jelleggel próbálja felmérni kuncsaftja igényeit és megtudakolni, mire van szüksége most és nagyon nem utolsó sorban, mire lehet még szüksége a jövőben!?


Nem elég dumagyárosnak lenni!

•    Ha valakinek jó a beszélőkéje, könnyen tud lyukat beszélni bárkinek a hasába és nem olyan nehéz letuszkolni egy terméket valakinek a torkán. A buta üzletkötő ezt meg is teszi, az az ember, aki nem gondol bele abba, hogy nem az a cél, hogy egyetlen terméket adjunk el egy ügyfélnek, hanem közös életünk során minél többet. Egy nagy bevásárlóközpont is tönkre menne 3 hónap alatt, ha egyetlen ember csupán egyszer vásárolna ott... hiszen az emberek elfogynak. Neki is az a célja, hogy az emberek visszajárjanak mint ügyfelek és folyamatosan fogyasszák termékeiket.

Egy okos értékesítő ugyan ezt teszi. Ha jól megismerjük adott partnerünket, több mindent el tudunk neki adni, hiszen ismerjük igényeit, céljait.

Hogy ismertük meg őket?

•    Úgy, hogy nem koptattuk a nyelvünket bemutatva azt a terméket, melyen legmagasabb a hasznunk, vagy amelyre a legtöbb jutalékot fizetik... Nem! Kérdeztünk tőle és hagytuk őt beszélni. Egy intelligens értékesítő nem is beszél addig semmilyen termékről sem, amíg nem tudja, hogy ügyfele mit szeretne.

Egy garaton letuszkolt termékről úgyis hamarosan kiderül az ügyfél számára, hogy „eladás” áldozata lett és biztos nem fog tőlünk venni ezentúl semmit, viszont ha látja ügyfelünk, hogy valóban azt kapta, amire szüksége volt, tartós partneri kapcsolat alakulhat ki. Folyamatosan visszatérő ügyfélkört kell kialakítani, ugyanis sokkal könnyebb egy régi ügyfélnek eladni valamit, mint egy újnak.

Ha meglévő autós műhelyünkbe besétál egy hozzá nem értő ügyfél, hogy váltóolajra van szüksége, ne akarjunk rásózni egy komplett váltót, úgyis rájön, hogy átverték. Ha viszont azt kapja meg amire szüksége van, kiépítettünk vele egy bizalmi kapcsolatot, később is hozzánk fog fordulni és mivel autóját folyamatosan használja, pár hét múlva lehet, hogy már komplett motorra lesz szüksége.

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - klikk ide!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.