Mire figyeljünk még a tárgyalás és a telefonálás alatt? II. Nyomtatás
2010. június 30. szerda, 03:00

 

Lépéselőny/Marketing: Testbeszéd, öltözködésA személyes kommunikáció alatt a belőlünk áradó információ 55%-át testünk „beszédével” adjuk át. Ez ránk, valamint beszélgetőpartnerünkre egyaránt igaz. Ha titkol előttünk valamit, ha szavakkal nem szeretne velünk megosztani egyes dolgokat, testbeszédéből könnyen tudunk erre következtetni.


Testbeszéd

•    Ha épp saját termékünkről/szolgáltatásunkról beszélünk partnerünknek, könnyen következtethetünk belső gondolataira. Ha például zárt lábakkal, karba tett kézzel, vagy összekulcsolt csuklóval mered felénk, zárkozottság feltételezhető. Ilyenkor próbáljuk meg kimozdítani ügyfél-jelöltünket jelenlegi pozíciójából, hogy agyában átrendeződjenek tudat alatt zárkózott gondolatai. Adjunk a kezébe egy prospektust, marketing anyagot, legyünk kreatívak.
Tartsuk szem előtt, hogy verbális, azaz szóbeli kommunikáció útján csupán 7 százaléknyi információt közvetítünk. A maradék 38% a hangképzésé és a hangszíné.

Etikai alapok

•    Alapvető dolognak tűnik, mégis sokan nem foglalkoznak vele mert szerintük laza és oldja a feszültséget, a rágózás. Illetlen, tiszteletlen, ezért tilos. Ugyan ez vonatkozik a dohányzásra is.
•    Ha viszont partnerünk kínál meg minket cigarettával, akkor érdemes elfogadnunk azt és vele együtt gyújtsunk rá. Egy közös pont már biztos van így a két fél között. Mindegy pszichológiailag, hogy éppen most mi az, lényeg, hogy megvan.

Az illatunk

•    Köztudottan bizonyított tény, hogy egy tartós emberi párkapcsolat alapja az egymás iránt közvetített testszag. Egy üzleti tárgyalás során szintén meghatárózó tényező partnerünk illata. Ne használjunk túl sok parfümöt, hiszen ez negatív hatással lehet a beszélgetés kimenetelére.

Nőként az üzletben

•    Női üzletkötőként nagyon fontos a helyes ruhaválasztás. Sokszor fordul elő, hogy családi vállalkozások szereplőivel, férjel és feleséggel tárgyalunk. Ha túl hivalkodóan öltözködünk, ügyfeleink női tagjából könnyen antipátiát válthatunk ki. Egy feleség sem örül annak, ha férje és ő egy vonzó hölggyel tárgyal. Ez könnyen féltékenységet szülhet. Fontos a vállak és a láb takarása egy kellően odaillő ruhaválasztással.

Reméljük ezen tippek segítségével az Ön sikeressége is megtöbbszöröződik.

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.