Mire figyeljünk még a tárgyalás és a telefonálás alatt? I. rész Nyomtatás
2010. június 29. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing:   Szóhasználati tippek az értékesítéshezA múlt heti cikksorozat gondolatmeneteinket folytatva nézzük meg, mire érdemes még figyelni egy üzleti találkozó alkalmával


A feltételes módról:

•    Tárgyalás alatt teljes egészében próbáljuk meg mellőzni a feltételes módot. A feltételes mód nagyon elterjedt a magyar nyelvben, mint udvariasságot sugárzó forma, azonban ez egy tévhit, ráadásul egy üzleti megbeszélés alatt roppant előnytelen. A feltételes mód mindig bizonytalanságot sugároz, mely az üzleti életben igen előnytelen stratégia.

Példa:.
„Ha megkötjük a szerződést, el lehet kezdeni a közös együttműködést bevételeink megtöbbszörözése érdekében.”

Sokkal célravezetőbb a következő mondatszerkezet:.
„Miután megkötöttük a szerződést, elkezdjük a közös együttműködést bevételeink....”

•    Használjunk inkább múlt idejű kijelentést és partnerünk tudatalattiában máris az az érzet fog kialakulni, mintha már túl is lennénk a papírmunkán és egyből a célokra fog fókuszálni. A feltételes módban mindig benne, hogy: „Ha megkötjük...” – „Ha partnerek leszünk...” – Mindig tálcán kínáljuk beszélgetőpartnerünk elé az elutasítás lehetőségét.

A különböző fölösleges töltelékszavak használata sem válik előnyünkre.: „egyébként.., amúgy...,mondjuk..., valószínű...,elképzelhető...esetleg...” és a többi.
Ezek mind-mind bizonytalanságot szülnek, egy üzletkötő pedig mindig tudja mit akar.

A kézfogás:.

•    A mindennapi életben is igen, az üzleti életben viszont kiemelkedően fontos ennek helyes elsajátítása. Kézfogásunk legyen határozott, képviselje azt a biztonságot, megbízhatóságot és erőt, mely abban a cégben is megvan, melyet képviselünk. Azért értelem szerűen ne szorítsuk el partnerünk csuklójában a vérkeringést...
•    Tenyerünket élére állítva, egyenesen nyújtsuk üzleti partnerünk felé. Ha tenyerünk lefelé mutat kézfogás alatt, akkor felérendeltséget, ha felfele mutat, alárendeltséget sugárzunk. Egyik se jó ómen.
Nézzünk mélyen partnerünk szemébe és ezt a jó tulajdonságunkat az egész tárgyalás alatt se felejtsük el.

Olvassa tovább cikkünk második részét!

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő  szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

Lépéselőny Virtuális Irodaház
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.