Mire nem jó egy ingyenes cégjegyzék? |
2010. július 05. hétfő, 03:00 | |||
Első főnököm a klasszikus mikrovállalkozó megtestesítője volt (tisztelet a kivételnek): körülötte forgott a cég, mindent kontrollálni akart, és minden kiadást négyszer gondolt meg. Így jutottunk el oda, hogy a marketingre – ami az értékesítést kellene, hogy húzza maga után – egy Forintot sem akart költeni, és rábukkantunk az ingyenes cégtárak világára.
ÉRTÉKes adatokHogy hogy lett ebből aztán üzleti közösség építés, az egy másik történet, mindenesetre pár dolgot megtanultam, mire nem lehet használni a teljesen díjmentes adatbázisokat, ha folyamatos teljesítés az elvárás az értékesítés felé. Például nem tartalmaznak valódi kapcsolatokat, azaz senki sem adja ki az értékes kontaktjait, ajánlásait, amikért megdolgozott, csere nélkül. Ez igaz egyébként a Lépéselőny üzleti közösségre is: ingyenesen regisztrált tagjaink nem tudnak annyira érdemben üzleti partnereket keresni, mint fizetős ügyfeleink. Üzleti kommunikációMásik fontos jellemző, hogy a többi, azonos adatbázisban szereplő partnerrel nem tudunk érdemben kommunikálni, hiszen vagy nem látszanak az adataik, vagy nem lehet exportálni őket. Az adatbázisban szereplő potenciális partnerekkel való érdemi üzenetváltás csak üzleti közösségben képzelhető el. Ameddig a spam ellátMindebből számomra egy nagyon fontos tanulság következik: bár a legegyszerűbb dolog a világon azt mondani, hogy „csak akkor érdekel, ha ingyen van”, e helyett akár azt is mondhatnánk, hogy „csak akkor érdekel, ha nem megyek vele semmire érdemben”. Olyan ez, mint a marketingben: ha Ön akcióiban csak az árra megy rá, hogy árral adjon el – ezzel azokat az ügyfeleket fogja bevonzani, akik semmiképp sem vennék meg az árut annak valódi értékén, azaz nem ideális ügyfelek. Tapasztalatból csak azt tudom tanácsolni mindenkinek, aki adatbázist, cégjegyzéket szeretne vásárolni vagy használni, hogy a) járjon utána, pontosan mire és hogy használhatja majd azt – ne érje meglepetés, ha pl. kikötés a benne szereplők részéről, hogy nem fogadnak megkereséseket, azaz spamnek minősül, ha marketing célokra akarja használni b) mennyire friss adatokat tartalmaz – ez a célcsoport leválogatásánál lehet kényes kérdés, hiszen a rosszul megválasztott partnereknek hiába reklámozunk bármit c) mennyi időre szól a hozzáférés, hiszen egy egész évre tervezett kampányhoz nem célszerű olyan adatbázisból dolgozni, amihez egy hónapig férünk csak hozzá d) lehet-e exportálni, vagy használható-e közvetlenül kommunikációra (ez érdemben csak üzleti közösségben elképzelhető) Mindent összevetve az ingyenességen túl érdemi üzleti értéke jellemzően nincs egy adatbázisnak – értelemszerűen az ingyenes kipróbálási lehetőségeket kivéve. Németh Zoltán Lépéselőny Virtuális Irodaház A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről -
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
|