Új ügytípusokkal bővült az országosan intézhető ügyek köre |
2015. január 23. péntek, 00:00 |
Az állami adóhatóság hosszú évek óta biztosítja az adózók számára az országos illetékesség keretében történő ügyintézést. E lehetőség révén jelentősen egyszerűsödik a leggyakoribb adóügyek intézése azáltal, hogy az általános (lakóhely, székhely) szerinti illetékességi szabályoktól eltérően bármely (különös hatáskörbe tartozók esetén kizárólag a központi) ügyfélszolgálaton intézhetők a jogszabályban meghatározott ügytípusok. 2015. január elsejétől az alábbi új ügytípusokkal bővült az országos illetékesség keretében intézhető adóügyek köre:
- a személyi jövedelemadó bevallással kapcsolatos ügyintézés (pl. bevallás javítás); - a telefonos ügyintézést lehetővé tevő ügyfélazonosító-számmal kapcsolatos ügyintézés (TEL adatlap); - a személyi jövedelemadó meghatározott részének – külön törvény szerinti – felajánlásáról szóló rendelkező nyilatkozatok átvétele, nyilvántartásba vétele; - az adózó állandó meghatalmazottjának, megbízottjának az erre a célra rendszeresített nyomtatványon tett bejelentésével kapcsolatos ügyintézés (VAMO adatlappal); - az adózóra vonatkozó egységes adóalany- és ügyfélnyilvántartásban szereplő adatokkal kapcsolatos tájékoztatás, kivonat kiadása (törzsadatokról szóló tájékoztatás, törzskivonat kiadás); - a legfeljebb 180 napos – biztosítási kötelezettséggel járó – munkaviszonnyal rendelkező 25 év alatti pályakezdő munkavállaló után érvényesíthető szociális hozzájárulási adó kedvezmény igénybevételéhez szükséges igazolással kapcsolatos ügyintézés; - a lakáscélú állami támogatásokról szóló kormányrendelet szerinti működő adóalanyként történő nyilvántartásba vétellel, működő adóalanyi státusz igazolásával kapcsolatos ügyintézés (az ún. „Fészekrakó program keretében működő adóalanyi státusz igazolása a ’T108. számú adatlapon, illetve a működő adóalanyként történő nyilvántartásba vétellel kapcsolatos ’T107-es nyomtatvánnyal kapcsolatos ügyintézés). Mindezeken túl továbbra is biztosított az alábbi ügyek országos illetékesség keretében történő intézése: - adóhatósági igazolásokkal kapcsolatos ügyintézés; - adóazonosító jel, vámazonosító szám kiadása, adóigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés; - adószám, vámazonosító szám kiadása közvetlenül az állami adóhatóságnál bejelentésre kötelezett személyek, szervezetek részére; - egészségügyi szolgáltatási járulék fizetési kötelezettség bejelentéssel kapcsolatos ügyintézés; - adófolyószámlával kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása; - bevallásokkal kapcsolatos tájékoztatás és kivonat kiadása - a 10 000 forintot meghaladó eljárási illeték kiszabás alapján történő megfizetése, és az illetékköteles irat illetékkiszabásra történő bemutatása tényének igazolása. Forrás: NAV |