Tájékoztató az egyes sertéstermékekre vonatkozó 5%-os adómérték 2016. január 1-jei hatálybalépéséről |
2015. december 16. szerda, 00:00 |
[Áfa tv. 82. § (2) bekezdés, 3. számú melléklet I. rész 49. pont, 298. §] Házi sertéshús frissen, hűtve vagy fagyasztva
vtsz. 0203-ból (kivéve: 0203 1110, 0203 2110) Az Áfa tv. 3. számú melléklet I. rész 49. pontjában kivételként meghatározott termékek közül - a Házi sertés egészben vagy félben, frissen vagy hűtve vtsz. 0203 1110 az Áfa tv. 3. számú melléklet I. részének 2014. január 1-jétől hatályos 23. pontjában, - a Házi sertés egészben vagy félben, fagyasztva vtsz. 0203 2110 az Áfa tv. 3. számú melléklet I. részének 2014. január 1-jétől hatályos 24. pontjában szerepel. Mindezeket figyelembe véve, az Áfa tv. módosításának eredményeként 2016. január 1-jétől a vtsz. 0203 alá sorolt termékek köréből valamennyi házi sertés termékre egységesen 5%-os adómérték alkalmazandó. (Az Áfa tv. 3. számú melléklet I. rész 49. pontjában szereplő megnevezésből következően az 5%-os adómérték a vtsz. 0203 alá tartozó vaddisznó termékekre nem alkalmazható.) A módosítás a már 2014. január 1-jétől ezen adómérték alá tartozó sertés termékek adózását nem érinti. A Módosító tv. az Áfa tv. 3. számú melléklet I. részének kiegészítésével összefüggésben az Áfa tv-be egy új, 298. §-t is beiktatott. E rendelkezés értelmében a 3. számú melléklet I. részének a Módosító tv-vel megállapított 49. pontját azokban az esetekben kell alkalmazni először, amelyekben a 84. § szerint megállapított időpont 2016. január 1-jére vagy azt követő napra esik. Azaz az 5%-os adómérték alá tartozó termékkör újabb kibővülése kapcsán az elmúlt években alkalmazott szabályokkal analóg előírás szerint kell eljárni, vagyis a következők figyelembe vételével. Az Áfa tv. 84. § (1) bekezdésében meghatározott főszabály szerint a fizetendő adó megállapítására a teljesítéskor érvényes adómértéket kell alkalmazni. Így az Áfa tv. 298. §-ában foglaltak alapján azon termékértékesítések esetében, amelyek az Áfa tv. 84. § (1) bekezdésének hatálya alá tartoznak, akkor alkalmazandó 5%-os adómérték, ha a termékértékesítés Áfa tv. szerint meghatározott teljesítési időpontja 2016. január 1-jére, vagy azt követő időpontra esik. A főszabálytól eltérően, az Áfa tv. 84. § (2) bekezdésében meghatározott esetekben a fizetendő adó megállapításakor érvényes adómértéket kell alkalmazni. Mivel az Áfa tv. 84. § (2) bekezdése a termék Közösségen belüli beszerzését, az előleg fizetését, az Áfa tv. 64. § (2)-(3) bekezdései szerinti termékimportot, és az Áfa tv. 60. §-a alá tartozó fordítottan adózó ügyleteket nevesíti, ezeknek az esetében akkor alkalmazandó 5%-os adómérték, ha az az időpont, amelyben a fizetendő adót meg kell állapítani 2016. január 1-jére, vagy azt követő időpontra esik. [NGM Fogyasztási és Forgalmi Adók Főosztály NGM/41834/2015. – NAV Ügyfélkapcsolati és Tájékoztatási Főosztály 3029910417/2015.] Forrás: NAV Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Év végére várhatóan meghaladja a 460 ezret az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások száma
- Egyszerűsített havi bevallás az átalányadózóknak
- Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához
- Húsz százalékkal nőtt a lízingpiac a második negyedévvben
- NAV: már elérhető a hivatal új ügyintéző felülete
- K&H Bank: az OBA befizetés jelentősen csökkentette a profitot
- Lakáshitelbe menekülhetünk az infláció elől
- Adni jó!
- Fizetési kedvezménnyel segít a NAV
- Szakmai vélemény: még nem késő élni az 1 százalékos iparűzési adó lehetőségével
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..