Magyarország vezeti a régió adóztatási listáját |
2016. május 31. kedd, 00:00 |
Továbbra is Magyarország vezeti a régióban az adóztatási listát. Nálunk a legnagyobb az elvonások szintje, a GDP 39,2 százaléka, ami megközelíti a nyugat-európait, miközben a versenytárs államokban – Románia, Bulgária, Lengyelország – ennél alacsonyabb, 27-28 százalékos az arány. Ráadásul nem arról van szó, hogy a rekorder fogyasztási adó miatt magas a szint, a közvetlen adók miatt igazán jelentős ugyanis az elvonás, ezen belül is kiugróan magas a béreket terhelő adó. Magyarországon az idén 100 forint nettó kifizetése a munkáltatónak 193 euróba kerül – jövedelemszinttől függetlenül – a gyermekteleneknél. Ez az arány javult tavaly óta (196 százalékos szintről csökkent 3 százalékpontot az idei szja-csökkentés miatt), de még mindig a legmagasabb a régióban, ami különösen az alacsony béreknél emelkedik ki – derül ki a Mazars kiadványából. Magasabb, 2000 eurós jövedelemszintnél a terhelés már nem kirívó, de még mindig nálunk a legmagasabb. A háromgyermekeseknél az elvonások szintje már belesimul a régió átlagába.
A bérversenyképesség szempontjából nem számít az egykulcsos adó sem. Bár Magyarország az idei adócsökkentéssel szembement a régiós trenddel (senki más nem csökkentette az szja-t, sőt Csehország és Ukrajna is emelt), a munkavállalói járulékok kiugró szintje miatt vezetjük a régiós listát. Ez ráadásul viszonylag alacsony kereseti szinttel társul. A Mazars úgy kalkulál, Magyarország a régiós átlagnak megfelelő béreket fizeti, ám ez annyit jelent, hogy a lengyelek, a szlovákok, a szlovének és a csehek is jobban keresnek a magyaroknál. Szmicsek Sándor, a Mazars adópartnere szerint a képet árnyalja, hogy az átlagbér szintje a feketegazdaság térnyerésétől is függ, vagyis elképzelhető, hogy más országokban nagyobb arányban vallják be a munkavállalói jövedelmeket. Nem lehet véletlen, hogy Magyarország élen jár a feketegazdaság és az adókerülés elleni harcban, igaz – mint a Csizmadia Heléna, a cég adóigazgatója megjegyezte –, ez nemzetközi törekvés is, amelyet a régiós országok követnek. Az OECD és a legfejlettebb államok, a G7 nyomására mind több adókerülési kiskapu zárul be, az országok az adóverseny helyett egyre inkább koncentrálnak a bevételek megtartására, vagyis nagyobb figyelmet szentelnek a határon túlnyúló ügyleteknek: így folyamatosan vezetnek be új szabályozásokat a transzferárakra, szigorodik a kapcsolt vállalkozások meghatározása. A másik trend a feketegazdaság elleni küzdelem. Az online kasszásítás nemcsak hazánkra jellemző, Horvátországban, Bulgáriában és Ukrajnában is működik a rendszer. De elsősorban szintén az áfacsalások visszaszorítása a cél a belföldi összesítő jelentések kiterjesztésével, amelyeket 2014-től már Szlovákiában, 2016-tól pedig Csehországban is el kell készíteniük a vállalkozásoknak. Ukrajnában pedig bevezették az online számlázást – ez is lesz Magyarországon 2017-től, ahogyan a százezer forint áfatartalmú számlákról is részletes jelentést kell majd írni az adóhatóságnak. A szigor egyre nagyobb teher a tisztességes cégeknek is – mondta Szmicsek, aki szerint az intézkedések az adminisztrációs terhek aránytalan növekedését hozták magukkal. Forrás: Világgazdaság Online, V. I. Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Év végére várhatóan meghaladja a 460 ezret az adókedvezményes nyugdíjbiztosítások száma
- Egyszerűsített havi bevallás az átalányadózóknak
- Van még pályázati forrás elektromos rásegítésű kerékpárok vásárlásához
- Húsz százalékkal nőtt a lízingpiac a második negyedévvben
- NAV: már elérhető a hivatal új ügyintéző felülete
- K&H Bank: az OBA befizetés jelentősen csökkentette a profitot
- Lakáshitelbe menekülhetünk az infláció elől
- Adni jó!
- Fizetési kedvezménnyel segít a NAV
- Szakmai vélemény: még nem késő élni az 1 százalékos iparűzési adó lehetőségével
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..