Háromnegyed éves csúcson a gazdaság teljesítménye |
2016. szeptember 02. péntek, 00:00 |
Tavaly november óta nem nőtt olyan gyorsan a magyar gazdaság, mint idén augusztusban. A Világgazdaság konjunktúraindexe a kilábalás folytatódását vetíti előre. Gyorsult a magyar gazdaság növekedési üteme augusztusban a gyorsulási irányadó (GYIA) szerint. A Világgazdaság mutatószáma 2,7 százalékos bővülésről tanúskodik az előző év azonos időszakához képest a júliusi 2,6 után. Ekkora növekedésre utoljára tavaly novemberben volt példa. Egy hónap alatt júliushoz képest 0,22 százalékkal nőtt a GYIA. Az év elején tapasztalt átmeneti megingás végleg a múlté: a második negyedéves minden várakozást felülmúló GDP-adat (2,6 százalékkal nőtt a gazdaság április és június között) és a Világgazdaság konjunktúraindexe alapján a következő hónapokban is fennmaradhat a lendület. Ezt erősíti, hogy a GYIA tíz komponense közül a többség felfelé húzta a mutatót, vagyis a növekedés szerkezete kiegyensúlyozott.
Az idegenforgalom és az erősödő belföldi turizmus is segíti a gazdasági növekedést Fotó: Veres Viktor Az alacsony inflációs környezet miatt a reálkamat alacsony, miközben a pénzkínálat növekszik, ezek pedig támogatják a gazdaság bővülését. Az Ifo-index és a BUX emelkedése is kedvezően hatott, a pénzügyi indexek közül egyedül a rövid és a hosszú lejáratú állampapírhozamok közötti különbség növekedése vetette vissza a GYIA-t. A reálgazdasági komponensek már nem teljesítettek ennyire jól. A lakosság körében még most sem túl élénk a hitelfelvételi kedv: a fogyasztási hitelek állományának visszaesése lefelé húzta a mutatót. A munkakeresés átlagos időtartama is növekedett, igaz, nem jelentősen, 18,9 hónapról mindössze 19-re, így ennek mérsékelt hatása volt a GYIA-ra. A gazdaság motorja továbbra is a keresetek növekedése, ami az alacsony inflációval párosulva folyamatosan növekvő fogyasztást tesz lehetővé. A háztartások fogyasztási kiadásainak bővülése az év egészében jelentősen hozzájárult a GDP növekedéséhez. Az ipar vegyesen teljesített: a termelés havi alapon növekedett, a rendelésállomány azonban most is visszahúzta a GYIA-t. Ez utóbbi trendszerűvé vált, ami azt sugallja, hogy az év hátralévő részében sem az ipar lesz a gazdaság húzóereje. Ősszel a lakossági fogyasztás és a háztartások beruházása tarthatja fenn a lendületet. Elemzők szerint akár 3 százalék fölé is kerülhet a GDP-növekedés az év második felében. Az építőipari visszaesés várható mérséklődésében fontos szerepet játszhatnak a lakásberuházások, és az EU-források ismét gyorsuló lehívása is segíthet. A 2007–2013-as uniós költségvetési ciklusból utoljára tavaly év végén lehetett forrásokat lehívni – aminek hatására mindössze 0,9 százalékos volt a GDP-növekedés az év első három hónapjában –, a 2014–2020-as periódus kifizetései pedig nem indultak meg az idei év elején. Szakértők szerint az ismét felgyorsuló forráslehívás az év második felében már érezhető lesz. Ugyan a lakossági fogyasztás lesz a motor az év hátralévő részében, de a költségvetés is expanzív lehet, miután látszik, hogy a büdzsében van mozgástér az élénkítésre. A beruházások minden bizonnyal nem tudnak túl nagy lendületet venni, de a kedvező külpiaci konjunktúra hatására a nettó export hozzájárulhat a GDP-növekedéshez, így idén 2 százalék felett lehet a növekedés. Így készül a GYIA A gyorsulási irányadó egy elismert, nemzetközi módszereken alapuló, leadingindikátor típusú mutató, amelyet a nemzeti összterméket, a GDP-t jól előre jelző részindikátorokból hoztak létre. A gyorsulási irányadó az adott hónap reálgazdasági teljesítményét jellemzi, mivel a jelzőszámok megfelelő idejű késleltetettjeit szerepelteti. A GYIA a magyar viszonyokhoz igazított leadingindikátor. Számítása a nemzetközi gyakorlatban használt módszertant követi, és a súlyok a legjobban illeszkedő modellt követik (www.vg.hu/gyiamutato). Forrás: Világgazdaság Online Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint 13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás. Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- ÁSZ: mérlegelni kell a digitális kereskedelem megadóztatását
- Izer Norbert: a korábbi alkalmazottakból kerül ki a katások harmada
- Az üzleti partnerek ellenőrzésének fontosságára figyelmeztet a NAV
- PM: a munkát terhelő adók és a vállalkozások közterhének további csökkentése a cél
- Szakértő: július 1-től a vállalkozásoknak ki kell építeniük az online számlázás rendszerét
- 700 milliárd forintot lehet megtakarítani az elektronikus adóbevallásokkal
- Mazars: decemberben sok adózási teendőjük van a vállalkozásoknak
- A kamarai tagok igényei szerint módosultak az egyszerűsített foglalkoztatás és az illetékmentesség szabályai fejlesztéséért és az élelmiszer-biztonság javításáért
- Szakértő: enyhülhetnek az Airbnb-szolgáltatók adóterhei
- Fontos változások lépnek életbe 2018. január 1-jétől a lóútlevél kiadás rendjében
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..