Indul az adóhiteles bejelentkezés Nyomtatás
2015. december 01. kedd, 00:00

Már most érdemes az adóhitel igénybevételén elgondolkoznia azon vállalkozások vezetőinek, amelyek idén jelentősebb nyereségnövekedést értek el: december 20-ig ezt ugyanis az érdemes az adóhatóságnak jelezni.

A növekedési adóhitelt tavasszal, a jövő évi változások között fogadta el az Országgyűlés, ám a kedvezményt – speciális szabályként – már a 2015-ös nyereségre is alkalmazni lehet. Ahhoz viszont, hogy már az adóelőleg fizetésénél figyelembe lehessen venni a kedvezményt egy külön – persze csak elektronikus úton – benyújtható nyomtatványon is jelezni kell ennek szándékát. A 15NAHI jelű nyomtatvány a kitöltési útmutató szerint rendkívül egyszerű lesz, csak néhány rubrikát tartalmaz majd – némi hátránya viszont, hogy tegnap magát az ívet még nem lehetett megtalálni.


A feltételek egyszerűek: a növekedési adóhitelt azok a vállalkozások vehetik igénybe, amelyek egy év alatt több mint ötszörösére emelik a profitjukat. Az adóhitel azt jelenti, hogy a profitnövekedésre jutó adót (vagyis a tavalyi és az idei nyereség különbségének 10, illetve 19 százalékát) nem egy összegben, hanem nyolc részletben, két év alatt, negyedévenként kell csak kifizetni – vagyis javítható a likviditás. Ráadásul – és ez a nagyobb előny – a hitelből könnyen lehet kedvezmény: a beruházást végrehajtó cégek (ha új munkahelyet is teremtenek) az adófizetési kötelezettséget is csökkenthetik a végén.

Kikötések persze szép számmal akadnak, így például csak hároméves folyamatos működés esetén lehet igénybe venni a kedvezményt. A nyereségnövekedésnél nem lehet figyelembe venni a kapott osztalékokat és kamatokat, a kapcsolt vállalkozástól visszatérítési kötelezettség nélkül átvett pénzeszközöket, illetve az általa átvállalt kötelezettségeket sem: vagyis nem lehet a cégek között trükközni.

Mindezeken kívül az adóhitel legfeljebb 70 százalékát lehet majd átalakítani kedvezménnyé egy esetleges beruházással, de ehhez is tetemes összegű fejlesztésre van szükség.

Forrás: V.I., Világgazdaság Online
Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.