7001/2017. felhívás a NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszeren keresztül intézhető ügyekről Nyomtatás
2017. január 17. kedd, 00:00

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal vezetője által kiadott
7001/2017. felhívás
a NAV telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszeren keresztül intézhető ügyekről

Az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (a továbbiakban: Art.) 2017. január 1-jétől hatályos 5. § (3a) bekezdése alapján az alábbi ügyek intézésére van lehetősége ügyfeleinknek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszerén keresztül:


1. TÁJÉKOZTATÁS KÉRÉS:

a.) Az adózói minősítéssel kapcsolatosan,
b.) Az ellenőrzést végző személy személyazonosságáról és megbízásának érvényességéről, a megbízólevél számáról, az ellenőrzés alá vont adónemekről és időszakról,
c.) A közösségi adószám érvényességéről,
d.) Az állami adóhatósághoz bejelentett törzsadatokról,
e.) Az adószámlájáról, az adószámla-kivonatáról,
f.)  Fizetési kötelezettségekről, köztartozásokról,
g.) A 47/2013. (XI. 7.) NGM rendelet 3. §-ában meghatározott regisztrációról, így az ügyfélkapus regisztrációról, és az adóügyek elektronikus intézéséhez szükséges meghatalmazás megadásáról,
h.) Az állandó meghatalmazásról,
i.) A bevallások adatairól, a hibás bevallásról, az elmulasztott bevallások miatt kiszabott mulasztási bírságról.

2. KONKRÉT ÜGYINTÉZÉS:

a.) Az adózói minősítéssel kapcsolatos kifogás előterjesztése,
b.) Adó- és jövedelemigazolás iránti kérelem előterjesztése,
c.) Az adószámla egészét, illetve egyes adónemeit, köztehernemeit érintő észrevétel előterjesztése,
d.) Az állami adó- és vámhatóságnál nyilvántartott törzsadatokra vonatkozó egyedi bejelentésekkel, változás-bejelentésekkel kapcsolatos eljárás,
e.) Az Art. 16. § (4) bekezdése szerinti kötelezettséggel összefüggésben a munkáltató vagy kifizető által hibásan benyújtott bejelentő és változás-bejelentő adatlap javítása (az adózó személyes jelenlétét nem igénylő esetben),
f.) A papír alapon érkezett, vagy papír alapon is benyújtható, elektronikus úton érkezett bevallások javítása – a jövedéki adó kivételével (az adózó személyes jelenlétét nem igénylő esetben), a személyi jövedelemadó bevallási tervezet papír alapon történő megküldésének igénylése és kiegészítésének kezdeményezése,
g.) Adószámla átvezetés, a hibásan benyújtott átvezetési és kiutalási kérelem javítása (az adózó személyes jelenlétét nem igénylő esetben),
h.) Az egészségügyi szolgáltatási járulék hatálya alá történő bejelentkezés,
i.) Igazolás kérése adóazonosító jelről,
j.) A gépjármű forgalmazók illetékmentességének megállapításához kapcsolódó nyilatkozat megtétele,
k.) Levelezési cím bejelentése,
l.) Az Art. 23. § (3) bekezdése szerinti bejelentés az adókötelezettséget keletkeztető, törvényben meghatározott értékhatár elérésével kapcsolatban,
m.) Közösségi adószám iránti kérelem benyújtása.

Az Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszer használatának feltételeit a felhívás mellékletét képező, az adóhatóság telefonos ügyintéző rendszeréről szóló 33. számú információs füzet tartalmazza.

A felhívás a kiadmányozás napjától érvényes.

Forrás: NAV

Az elmúlt öt hónapról rendelkezésre álló legfrissebb statisztikák szerint, január-májusban 3,4 millió vendég 7,9 millió éjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégszám 8,2%-kal, a vendégéjszaka-szám pedig 6%-kal haladja meg a tavalyi értéket – hangsúlyozta Glázer Tamás. A turizmus tehát ismét bizonyított a nemzetgazdaság egyik húzóágazataként. A beutazó turizmusban kulcsszerepe van annak, hogy Magyarország egy nagyon jó ár-érték arányú utazási célpont, az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetően folyamatosan tud újat, érdekeset és általában a vártnál is jóval többet nyújtani a látogatóknak. A legtöbb vendég Budapestre érkezik, ám a SZÉP Kártya segíti oldani vendégforgalmunk Budapest-centrikusságát, illetve a hazai turizmus szezonalitását, hiszen az elfogadóhelyek több mint 80%-a vidéken van. Az Észak-Magyarország régió a 3. legnépszerűbb belföldi úti cél, a régióban eltöltött külföldi és belföldi vendégéjszakák száma tavaly meghaladta a 2 milliót, ami több mint
13%-os növekedés az előző évhez képest – fejtette ki a vezérigazgató-helyettes. Kiemelte továbbá, hogy az észak-magyarországi turisztikai régió az év 365 napján kínál tartalmas és kellemes időtöltési lehetőséget, így mind a négy évszakban vonzza a turistákat. Olyan, jól ismert és szeretett térségei vannak, mint Eger és térsége, Mátra, Nógrád, Miskolc-Bükk, Aggtelek, vagy Tokaj-Zemplén. A minőségi szálláshelyek, a nemzeti parkok és a borvidékek mellett az élményközpontúságot emelte ki Glázer Tamás, amiben – szavai szerint – Eger verhetetlen, a legfeltűnőbb változáson azonban Miskolc ment keresztül: iparvárosból kulturális és aktív turisztikai úti céllá vált pár év alatt. Az „Egészségtudatos hegyvidék" mottóval népszerűsített Észak-Magyarországon minden rendelkezésre áll, ami a rekreációhoz szükséges: a vizeken kívül számos más gyógytényező – mofetta, gyógybarlang, gyógynövények, ivókúra – is megtalálható itt. A Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy tovább bővüljön a régió vendégfo
rgalma. Jelenleg a vendégéjszakák 80%-a belföldi vendégeknek köszönhető, ezért a társaság törekvése a külföldi vendégek arányának növelése is – hangsúlyozta Glázer Tamás.

Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.