Mit mond a szakember a pályázatokról? Nyomtatás
2007. április 21. szombat, 19:26
Pályázatfigyelés felsőfokon

 ImageA sikerhez vezető út első mérföldköve

Sokan csak úgy tekintenek a pályázatfigyelésre, mint a pályázati projektmenedzsment mostohagyermekére. Könnyen beszerezhető, mindenki által elérhető információnak tartják, melynek „begyűjtése” és elemzése nem kerül pénzbe. De – mint minden dolgot – lehet ezt a műfajt is professzionális vagy amatőr szinten űzni.


A pályázatfigyelés folyamatáról, lépéseiről kérdeztük Vankó Krisztát, az Árindex Forrásközvetítő és Beruházási Tanácsadó Kft. pályázati információs koordinátorát.

Manapság, amikor az Internetnek hála jelentősen leegyszerűsödött a naprakész  információk megszerzése az üzleti szektorban is, miért hasznos az Önök által végzett pályázatfigyelés, mennyiben jelent többet, mintha – akár én magam – gyűjteném össze a vállalkozásomat érintő pályázati híreket?


- A pályázatfigyelés a pályázati projektmenedzsment első lépése, és mint ilyen, elengedhetetlen eszköze egy sikeres pályázat megvalósításának.
ImageAz Internet rengeteg lehetőséget ad a számunkra, ugyanakkor ebben a hatalmas adattengerben könnyű elveszni, ha nem tudjuk pontosan mi az, amit keresünk. Nem szabad elfelejteni, hogy a pályázatfigyelés nem merül ki abban, hogy a tervezett fejlesztésünket támogató konkrét pályázati kiírást figyeljük. Sajnos az sem egyedülálló eset, hogy egy már kiírt pályázat beadási határideje a támogatási keret kimerülése miatt korábbra tolódik, mint ahogy az az eredeti kiírásban szerepelt – hogy csak egy példát említsek azokból az információkból, melyek befolyásolják egy pályázat megírását és a sikeres projekt lebonyolítását. Ezért a pályázatnyerés nemcsak naprakészséget, hanem azonnali  információtovábbítást és reagálást is követel meg mind a pályázatfigyelőktől, mind azoktól a projektmenedzserektől és pályázatíróktól, akik az adott projekten dolgoznak.

Mit gondol, miért becsülik még ma is sokan alá a pályázatfigyelés szerepét?

-  Azt hiszem, még most sem vagyunk képesek arra, hogy egy-egy projekt kapcsán egységben és komplexitásban gondolkozzunk. ImageSokan csak a végterméket, a pályázatírást látják és kísérik figyelemmel ebből a folyamatból, holott akár a hírfigyelésről, akár a személyes konzultációról vagy adatbekérésről legyen szó, minden egyes elem alapos előkészítésére és kivitelezésére van szükség ahhoz, hogy végeredményként egy nyertes pályázatot és akár több tíz millió forintot tartson az ügyfél a kezében. Nem szabad továbbá megfeledkeznünk arról, hogy a mi munkák eredménye a szűrt, személyre és cégre szabott, a projekt megvalósítását valóban befolyásoló lényegi információ, ami minőségét tekintve nagyban különbözik a hetente egyszer, szűrés nélkül összeválogatott információs hírlevelektől.

Megosztaná az olvasókkal, hogy milyen elemekből tevődik össze a pályázati információk összegyűjtése, szűrése és felhasználása?


- Az első lépés az úgynevezett specifikus hírkeresés. 40 különböző hírportál eseményeit kísérjük figyelemmel és gyűjtjük össze azokat az információkat, melyek az előzetesen, cégenként rögzített egyedi kritériumoknak és projekteknek megfelelően érintik ügyfeleinket. Ezt követően továbbítjuk az információkat a projektmenedzserek és a pályázatírók felé, hogy azonnal reagálni tudjanak a fejleményekre és ennek megfelelően tudják alakítani a pályázati projekthez kapcsolódó munkálatokat.
ImageA pályázati kiírásokról meghatározott esetekben úgynevezett terméklapot is készítünk, melyben különféle szempontok szerint rögzítjük a kiírásban szereplő információkat, így a menedzsereink egy olyan összefoglalót kapnak az adott pályázathoz kapcsolódóan, ami gyors és hatékony adatfeldolgozást tesz lehetővé a számukra. Az információkat rögzítjük abban a rendszerben, melyhez minden ügyfelünk számára hozzáférést biztosítunk, valamint e-mailen keresztül is értesítjük őket, hogy a rendszerben olyan adatok kerültek elhelyezésre, melyek érintik cégük projektjét. Így rögtön a saját paramétereiknek megfelelően szűrt hírforráshoz jutnak, ráadásul rengetek időt spórolnak meg, hiszen nem kell naponta több órát az adathalászattal tölteniük. Ebben rejlik a minőségi pályázatfigyelés igazi értéke, ami minden pályázati projekt alapját képezi.

Forrás: Árindex Kft.
Image



Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.