A sport hatása a gazdasági életre Az Európa-bajnokság üzelti haszna
Az európai gazdaság élénkülése várható a 2008-as labdarúgó Európa-bajnokságtól – állítja a MasterCard® megbízásából készült tanulmány. A 2008-as labdarúgó Európa-bajnokság 1,4 milliárd eurós hasznot hozhat a kontinens gazdaságának, összegzi a szakértők véleményét a MasterCard megbízásából készült kutatás.
A felmérést az egyik legismertebb szaktekintély, Simon Chadwick irányította, az eredményeket a lucerni sorsolással egyidőben hozták nyilvánosságra. A felmérés szerint a pozitív hatások helyi, országos és nemzetközi szinten egyaránt érezhetőek lesznek. Nő a jegyekre, utazásra, ételre-italra elköltött pénz összege, és a szurkolói kellékekből (kabalákból), szponzorációs összegekből, reklámbevételekből valamint a telekommunikációs, továbbá új-média szolgáltatások használatából nyert profit összege is látványos növekedést mutat majd.
A MasterCard megbízásából készült kutatás részeként Chadwick, a Coventry Egyetem sport gazdasági tanszékének vezetője azt is megjósolta, hogy a résztvevők minden mérkőzése átlagban 42 millió eurót ér a jövő nyári tornán.
Az üzleti haszon elsősorban a mérkőzéseket játszó csapatok otthonában, valamint a rendező országok, Ausztria és Svájc gazdaságában jelentkeznek, de a bajnokság áttételesen a szélesebb európai gazdaságra is hatással lesz. A legjövedelmezőbb mérkőzések akár 49-56 millió eurós élénkülést is hozhatnak. Chadwick arra számít, hogy a sorsolás alapján már biztosan megrendezésre kerülő meccsek közül a legnagyobb hatással a zürichi Franciaország–Olaszország, a berni Hollandia–Franciaország, valamint Olaszország–Hollandia összecsapások lesznek -mindegyik mérkőzést a C csoportban játsszák,- melyek összesen több mint 168 millió euró többletet jelenthetnek az Európai gazdaságnak.
A további csoportokban jelentős összegeket mozgathat meg a Svájc-Portugália (A csoport) bázeli és az Ausztria–Németország (B csoport) bécsi összecsapása, valamint az innsbrucki Spanyolország-Oroszország (D csoport) mérkőzés is.
A MasterCard megbízott szakértője azt is tudni véli, hogy a legnagyobb lökést azok a mérkőzések adják majd a gazdaságnak, melyekben részt vesz a német válogatott. Bár ebben a pillanatban még nem lehet tudni, hogy ilyen mérkőzésekre sor kerül-e, de a szakértő szerint egy esetleges Németország-Olaszország, Németország-Franciaország vagy Németország-Hollandia mérkőzés napjain mindenképpen felfelé indulnának el a gazdasági mutatók.
Chadwick elmondta: “Az Európa-bajnokság a kontinens egyik legfontosabb sporteseménye. Jelentős hatással lesz a tizenhat résztvevő nemzet gazdaságára, és áttételesen -mintegy 1,4 milliárd euró mértékben- érinti a teljes európai fogyasztást.”Paul Meulendijk, a MasterCard Europe szponzorációs vezetője elmondta: "Az Eb felbecsülhetetlen élményt jelent majd azoknak a rajongóknak, akik jövő júniusban ellátogatnak Ausztriába és Svájcba. Bár a szurkolók szenvedélyét nem lehet beárazni, a hazájukban kifejtett gazdasági hatást meg lehet becsülni, amint azt a MasterCard szakértői tanulmánya is tette.”
"A MasterCard hosszú évek óta fontos szerepet foglal el a labdarúgás - kereskedelem közti tengelyen az Európa-bajnokság, valamint a Bajnokok Ligája támogatásával. Ugyanakkor az egyik legfontosabb szolgáltató a menetjegyek, a szurkolói kellékek, a különböző frissítők valamint a belépőjegyek megvásárlásában is. Szeretnénk, hogy a rajongók a lehető legteljesebben éljék át ezt a felbecsülhetetlen élményt, és tevékenységünkkel – új kártyaprogramok, kereskedői együttműködések - ennek minél tökéletesebb megvalósítására törekszünk" – fogalmazott a szponzorációs vezető.
Forrás: MasterCard Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |