A kávé jót tesz az üzletnek |
2009. szeptember 23. szerda, 03:00 |
Egy most elkészült felmérés szerint azoknak a szolgáltatóknak a forgalma, akiknél gyakorlat, hogy egy pohár kávéval vagy ásványvízzel kedveskednek kuncsaftjaiknak, könnyebb a vevők megtartása. Ezeket a vállalkozásokat természetesen nem a konkrét gesztus, hanem az általa is megjelenített vevőcentrikus mentalitás teszi sikeressé. Itthon azonban például a szépségszalonok elenyésző, mindössze 16 százaléka „látja vendégül" kuncsaftjait. Hazánkban ez a szokás még messze nem ilyen elterjedt, bár az üzleti életben nálunk is természetes, hogy az irodába érkezőt a fogadó fél „vendégül látja". Az ügyfélszolgálaton, a fodrásznál vagy a magánrendelőben azonban legfeljebb lejárt magazinokat olvasgathatunk, míg várunk a sorunkra. Az emberek jelentős része nagyon jó néven venné, ha a fodrásznál, a ruházati boltban vagy a biztosítónál megkínálnák ásványvízzel vagy kávéval - derül ki a Caffé Perté legújabb nem reprezentatív hazai felméréséből. Ennek ellenére mindössze a megkérdezett szépségszalonok 16 százaléka válaszolta azt, hogy megkínálják a vendégeiket. Ugyanakkor egy szőnyegáruház tapasztalatai szerint - teszi hozzá Boda Andrea, a Caffé Perté marketing vezetője -, 10-ből kilenc ember elfogadja, ha kávéval kínálják, és aki nem, az is értékeli a figyelmességet. Az egyik budapesti olasz szépségszalonban a kávé és a víz a „szolgáltatás része", az ügyfél elégedettségében komoly szerepet játszik, hiszen az olasz kuncsaftok szinte elvárják, hogy minőségi kávéval kínálják meg őket. Nem fér bele? „A konkurenseknek általában meg sem fordul a fejében ez az apró gesztus, holott ha nem is csak a kávéért jár vissza a vendég, de döntésében mindenképpen ösztönző szerepet játszik" - mondta el tapasztalatait egy kisebb magyar fodrászüzlet. S valóban, a felmérés szerint a fodrászok 21 százaléka még soha nem gondolt a kínálásra. Természetesen itt nem csak fodrászatokról van szó - hangoztatta Boda Andrea. Sokan vennék szívesen a kínálást az autószalonban, a gumisnál, a magánorvos várójában vagy a könyvesboltban is. A megkérdezett potenciális ügyfelek - járókelők - 46 százaléka egyértelműen kijelenti, ha kapna egy jó kávét a fodrásznál vagy biztosítónál töltött idő alatt, biztosan ragaszkodna a helyszínhez, természetesen a fő szolgáltatás megfelelő színvonala mellett. 40 forint Forrás:
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |