Miért éri meg a munkáltatónak? Nyomtatás
2009. október 12. hétfő, 03:00

A munkáltató a START, START PLUSZ, START EXTRA kártyával rendelkező munkavállalók foglalkoztatásával, jelentős mértékű járulékkedvezményben részesül. A támogatás a programban történő részvételre jogosultak személyéhez kötődő, két éves időtartamú, alanyi jogon járó járulék-kedvezmény, amely azt a munkáltatót illeti meg, aki a program jogosultjait munkaviszonyban foglalkoztatja.



10_12_vez1Mely esetben jogosult a munkáltató a kedvezmény érvényesítésére?

Abban az esetben, ha a foglalkoztatás időtartama a harminc napot meghaladja és a munkaidő legalább a napi négy órát eléri valamint, ha a dolgozó a munkába lépést megelőző napon rendelkezik START, START PLUSZ illetve START EXTRA kártyával vagy, az azt helyettesítő igazolással.
A foglalkoztató a kedvezménnyel érintett foglalkoztatás időtartama alatt köteles a START, START PLUSZ, illetve START EXTRA kártyát megőrizni és a foglalkoztatásra irányuló jogviszony megszűnésekor a kártya tulajdonosa részére átadni.
A kedvezmény, a kártya érvényességi idején belül, egymást követő jogviszonyok esetén több munkáltatónál is érvényesíthető.

Kinek kell kiváltania és mikor?

A kártyát a munkavállaló váltja ki a lakóhelye szerint illetékes APEH kirendeltségen a jogszabálynak megfelelő módon, célszerű azonban akkor igényelni, amikor a munkáltató döntött a felvételt illetően.

A kedvezmény mértéke

START PLUSZ

* A foglalkoztatás első évében a munkáltatót terhelő 29%-os társadalombiztosítási járulék és a 3%-os munkaadói járulék helyett, meghatározott keresethatárig, havonta a bruttó kereset 15%-át kell közteherként megfizetni, míg
* a foglalkoztatás második évében a bruttó kereset 25%-át kell közteherként leróni
* A kártya érvényességi ideje alatt a munkáltató mentesül a tételes egészségügyi hozzájárulás fizetése alól

START EXTRA

* A foglalkoztatónak az első évben nincs járulékfizetési kötelezettsége
* a foglalkoztatás második évében 29%-os társadalom-biztosítási járulék és a 3%-os munkaadói járulék helyett, meghatározott keresethatárig, havonta a bruttó kereset 15%-át kell közteherként megfizetni
* A kártya érvényességi ideje alatt a munkáltató mentesül a tételes egészségügyi hozzájárulás fizetése

Mindkét kártya esetében a járulékkedvezmény a mindenkori minimálbér legfeljebb kétszeresének megfelelő bruttó bér után érvényesíthető. A munkáltató természetesen a mindenkori minimálbér kétszeresét meghaladó bruttó bért is fizethet munkavállalójának, azonban a minimálbér kétszeresét meghaladó kereset feletti rész után a munkáltató az általános szabályok szerint köteles a járulékot megfizetni.

Hogyan érvényesítheti a munkáltató a kedvezményt?

A START/START PLUSZ/START EXTRA kártyával rendelkezőkre vonatkozó 15 és/vagy 25 százalékos mértékű kötelezettség.
A kötelezettséget az elszámolt hónapot követő hó 12-éig kell befizetni és az Art. 31. § (2) bekezdése alapján benyújtandó bevallásban kell bevallani (ideértve a nulla százalékos kötelezettség alapját is).

Bővebb információ:

http://www.apeh.hu/data/cms36497/08t34start.pdf



Forrás
Szociális és Munkaügyi Minisztérium


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.