Körmenet és az üzlet Nyomtatás
2010. augusztus 04. szerda, 03:00

Lépéselőny/Cégvezetés: Mi a siker titka?A gazdaság szereplői, a cégvezetők pontosan tudják, mennyit számít a cég túlélésében, a bevétel eléréséért vívott csatában, hogy a csapat összetartson, stabil legyen. Rutinos és sikeres vállalkozók azzal is tisztában vannak, hogy van még egy kulcs tényező: a kijelölt úton végig kell menni, nem szabad minden kecsegtető szellőnek hagyni, hogy eltérítse a hajót eredeti útirányától. Ahogy egy felvonulás során nem kezd új és új énekbe a menet, csak mert valaki bekiabál a nézők közül, úgy kell a vezetőnek is megtartani az irányt minden „visszautasíthatatlan jó üzlet” dacára.


Kibicnek semmi se drága – főleg az az elbukott profit nem, amihez nincs is köze

Történt egyszer, hogy egy vidéki kisvárosban az augusztus 20-ai körmenet mellett sétált egy ember, és folyamatosan kommentálta az eseményeket: ki merre tartsa a fejét, hogy énekelje az énekeket, milyen ütemre lépjen a sor, és így tovább. Egészen addig tartott ez, amíg egy hölgy ki nem lépett a sorból, és rá nem ripakodott: "Jóember, maga a körmenethez tartozik?". Emberünk megszeppenve válaszolt a harcias hölgynek, hogy bizony ő csak kibic, nem vesz részt a közös "munkában".

"Akkor ne szóljon bele!" - kiabált rá az asszony, majd visszalépett a sorba, és folytatta útját.

Emberünk, aki egészen eddig a pontig a "körmenetek nagy szakértőjeként" viselkedett, talán azóta is ott áll, annyira ledöbbent. A tanulság: ha olyannal találkozik, aki bele akar szólni az Ön munkájába, az Ön irányaiba, pedig nem tartozik a "körmenethez", akkor ne is hallgasson rá!

Üzleti kommunikáció = rémálomgyár

Korábban tanácsadó cégnél dolgoztam, és elkeserítően sok példát láttam, hogy egy átlagos vállalkozó (tisztelet a kivételnek) mennyi mindenbe kap bele működése során. Elkezdi az alap tevékenységét, mondjuk szállítmányoz egy-két teherautóval. Jönnek a regisztrációk az üzlet bővítése érdekében: cégtár, üzleti közösség, promotálja magát, ahogy csak tudja, hogy túléljen. Aztán látva a fuvaroknál az „okosságot”, elkezd maga is kereskedni, mondjuk nyit egy kis tüzép telepet. Látva, hányan jönnek be (és lehet, hogy az „okos szomszéd” tanácsára is hallgat, aki bár sosem volt sikeres vállalkozó, mindent jobban tud), kitesz kerti bútorokat is az eladás növelésére. Majd, mivel már többen dolgoznak, a felesége elkezd könyvelni a cégnek, és szabad kapacitásában – az extra haszon reményében (és mert „több lábon kell állni”, megmondták a környékbeli „szakértők” is – könyvel másoknak is.) Ez az a pont, ahol a marketing rémálommá, az üzleti partner keresés kabaré jellegűvé („Van mááááásik!”) válik.

Egy kis szakmai tudakozó

Készítettem egy kis felmérést, egy kis szakmai tudakozódást a Lépéselőny üzleti közösség tagjai körében, pár sikeres cégvezetőt megkérdezve, miben látják sikerük titkát? Egyik legfontosabb válasz az volt, hogy azért váltak sikeressé, mert kitartottak eredeti céljaik mellett akkor is, amikor nehezen (vagy egyáltalán nem) ment az új vevő szerzés, az értékesítés. Hiába jött bármilyen „okos” tanács, az üzleti partnerkeresés irányát nem váltogatták össze-vissza, kitartottak a fő tevékenység mellett. Rengeteg jó lehetőség jön szembe az emberrel nap, mint nap, folyamatosan a „világ legjobb üzleti ajánlata”, kihagyhatatlan ajánlatok sora talál meg mindenkit, aki üzleti partnerkereső tevékenységet folytat. Ezek közül (főleg, amelyiknél jól van tálalva a marketing) akár szédítő is lehet, kecsegtethet a mostanihoz képest jelentősen nagyobb bevétel vagy haszon esélyével. De egyet ne feledjen: az, hogy elért oda, hogy ilyen ajánlatok találják meg, annak eredménye, hogy alap tevékenységével olyan kitartóan foglalkozik! Ezért ne feladja, sutba dobja azt, és ne cserélje le egy „újabbra, jobbra”, hanem haladjon tovább – és virágoztassa fel vállalkozását!

A legkönnyebb dolog beleszólni abba, valaki más hogy csináljon valamit - nincs benne felelősség. Az egyetlen dolog, ami mindenkinek van, és kérés nélkül, ingyen hajlandó osztogatni, az a vélemény - ne fogadja el egyetlen "kibicét" sem, csak haladjon előre a maga által kijelölt úton!


Németh Zoltán
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora
Lépéselőny Média Kft.
Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekem véleményét erről - Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.

 

Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.